A sárkányok felkutatása
Egy sárkánykutató jobban szereti, ha eredeti élőhelyén lelheti fel a sárkányokat. Elvégre sokkal unalmasabb lehet könyvekben utánanézni a sárkányoknak. Itt leírom hogyan kezdj neki, hogyan alakíts ki egy sárkánnyal kapcsolatot!
Sárkány jelenlétére utaló jelek
Hol kezdj neki? Ez az első és legalapvetőbb kérdés. Természetesen ott, ahol a következő jelek figyelhetők meg:
- Megégett, megtépett növények, fák
- Keveset beszélő lakosok, bezárkózva házukba
- Nem tudni milyen okból eltűnt állatok vagy ékszerek.
- Hatalmas madarak az égen, melyek szélsebesen röpködnek
- A vadonból felszálló füst, mely nem is erdőtűz, tábortűz, vagy egyéb dolog miatt van.
- Döglött állatok, melyeket mintha csoportosan téptek volna széjjel
- Hatalmas lábnyomok, repedezett talaj
Szükséges felszerelés
Ha megvan a helyszín, a következő tárgyakat és ruhadarabokat, kiegészítőket kell beszerezned:
- Jegyzetlapok, vagy füzet, amit egy nejlontasakba raksz az időjárás szélsőségei miatt
- Íróeszköz. Ha toll, akkor legyen nálad több és olyan, amiben van tinta. Ha ceruza, szintén többet és egy faragót.
- Nagyító a kisebb jelek értelmezéséhez
- Speciális, direkt erre a célra fejlesztett hőálló ruha, mint a tűzoltóknak
- Tankönyv, melyből kiindulhatsz (pl.: Sárkánytan, Sárkánytan mindenkinek)
- A környék térképe, nehogy eltévedj
- Fényképezőgép a jelek későbbi értelmezéséhez
A terepmunka 10. legfontosabb szabálya
1. Ha félelmetes hangokat, vagy egyéb a közeledben lévő sárkány(oka)t észlelsz, azonnal fényképezd le a területet és jegyezd fel, mikor történt ez!
2. Ha megtaláltad a sárkány búvóhelyét, célszerű ajándékot adni neki (a legjobb, ha nagyon sok húst, vagy drágaköveket adsz!)!
3. Ha a sárkány dühös lesz, és még nem adtad oda neki az ajándékot, akkor gyorsan tett meg és menekülj!
4. Ne lopj el semmit a sárkánytól, mert még azt is észreveszi, ha egy tallért elloptak tőle! Ha viszont megteszed, elbúcsúzhatsz az élettől és valószínűleg a közelben lakók életét is veszélybe sodrod!
5. Ha már kialakult a kapcsolatotok, ne sértsd meg a sárkányt, mert annak következménye a 4. pontban leírt lehet!
6. Ne fényképezd le közvetlen közelről a sárkányt, mert a vakuvillanás dühöt válthat ki!
7. Mindig illesd a sárkányt dicső jelzőkkel, pl. Világ Ura, Sárkányok Kincse, stb.
8. Mindent jegyezzünk fel!
9. Nem hiányozhat felszerelés, sem pedig alapvető tudás a sárkányokkal kapcsolatban!
10. Ha valamelyik szabályt megszeged, súlyos büntetést kapsz!
A könyvekből tanulástól a rúnák megfejtésééig
Ebben a kis 10 pontos folyamatban próbálom bemutatni, milyen lépésekkel kell megközelíteni egy sárkányt, végül is majdnem egy algoritmust* írok le.
Íme, a folyamat:
1. Először is be kell szereznünk a kellékeket (lásd fentebb!). Ha ezzel meg vagyunk barangoljunk el egy nagy tartalmú könyvtárba és keressünk a "Sárkánytudósok" nevű részlegben könyveket, hogy tanulhassunk.
2. Második lépés: ki kell választanunk a helyszínt. Fontos, hogy kincseket, drágaköveket is hozzunk! Ha megvan a helyszín utazzunk ki oda.
3. Keressük meg a sárkány barlangját, és bújjunk el egy szikla mögé. Várjunk, míg estefelé a sárkány fel nem bukkan.
4. A drágaköveket helyezzük el a környéken és így csalogathatjuk ki a sárkányt. Ne feledjük: a sárkányokat nem könnyű becsapni.
5. Miután a sárkány összegyűjtötte a kincseket, ideje mutatkoznunk. Először szólítsuk meg, pl. "Ó, nagy Uraság", vagy hasonló.
6. Ha a sárkány nem dől be nekünk, mivel elég ravasz, fussunk, vagy álcázzunk magunkat, míg el nem megy vackához.
7. De térjünk vissza a jobb esethez: a sárkánnyal beszélgetünk. Először mindig nekünk kell megszólalni, mert az udvariasabb és dicsőbb is a sárkány számára. Kérdezgethetjük, hány éves, mióta lakik ott, ahol lakik, stb.
8. A rúnákra is rá kell térni. Szintén mi kezdjük a rejtély sorozatot. Lehetőleg ne ócska, ismert rúnákat mondjunk, mint pl. a Szfinx Rejtélyét.
9. Ha megvan a játék, illendően hajoljunk meg és köszönjünk, majd menjünk haza.
10. Otthon mindent le kell írni, amit tapasztaltunk, akár jót, akár rosszat!
Algoritmus*: egy probléma megoldása véges számú lépésekkel. Mindenre ki kell, hogy terjedjen a probléma megoldásáig vezető út végéig. Elemek, lépések legyenek benne, pl. döntések, utasítások, ciklusok. Az algoritmusok a számítógépek egyik fő alapegységei. |