Eliica
Japánban 1986 óta egy Yoshimita nevű férfi, elkezdtett a kerékbe épített motorról filózni. De később kiderült, hogy ezt Porsche találta fel először, bár inkább az elektronikus autók terejdtek el végül az 1900-as években. Azóta ugye Ford (amcsi) vette át az uralmat a benzines autókkal.
1986-ban kész lett Yoshimita első kerékbe épített motoros elektronikus autója, ami 125 km/h a végsebessége és 50 km-t bírt egy töltéssel. A multinacionális cégek érdeklődése hiányában, rájött, hogy mit kell még javítani, hogy felvegye a versenyt a mai amcsi benzines kocsikkal.
1996-ban sikerült támogatókat szereznie és egy 30 fős kutató csapattal elkezdte az Eliica projectet. A cél az volt, hogy 400 km/h sebességet érjenek el elektronikus gépjárművel. A fejelett japán technika kevés volt ehhez és végül "csak" 320 km/h-val száguldott 2000-ben egy volt F1-es pilóta egy japán pályán (technikai okok miatt ugyanis 320-volt a sebességhatár), ám egy olasz pályán fény derült az eliica valódi végsebességére: 370 km/h.
-A hangja inkább egy repülőre emlékeztet-
Szóval 8 kerék és összesen 800 LE és lítiumos akkumulátor. És minden kerékbe külön motor. 7.8 secen gyorsul 160 km/h-ra.
A baj már csak a lítium akkumulátor, ugyanis baromi drága az előállítása. Ennek érdekében segítségért fordultak, ám nem kaptak.
Idő közben kiderült, hogy egy másik -kínai- kutatócsoport a TAXI-k fejlődése érdekében elkészített 2004-ben egy olyan lítiumos akkumulátoros autót, amely 400 km tábra képes egy töltéssel és 120 km/h a végsebessége. A "labor" mintegy 8000 m2-en fexik. ^^" És jóval olcsóbb az aksi, mint a japcsi. :) Társulni akartak a japánokkal, de ők megköszönve a megtiszeltetést, visszautasították, mert egyedül szeretnék véghez vinni az Eliica sorozat gyártását.
Írta: Mew Forrás: Spektrumon vetített dokumentum film
Képek /MSN Spacemről/
|