Fantasy Inc.
Fantasy Inc.
DragonWar

 
Főmenü
 
Forgotten Realms
 
Forgotten Realms
 
Dragonlance

 
Dragonlance
 
Raj
 
 
Raj
 
Narnia

 
Narnia
 
Shannara

 
Shannara
 
Lord of the rings

 
Tolkien
 
Raymond E. Feist
 
Raymond E. Feist
 
Robert Jordan
 
Robert Jordan
 
Janny Wurts

 
Janny Wurts
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Kártyacsomagok

 >>

>>>

>>>

>>>

 
Jeges szelek völgye
 
Codex

 
Reklám
*****   CODEX    *****    Új, magyar könyvsorozat!!     *****  Információ bal oldalt találhato!!
 
Szavazás
Szerinted?
Milyen a honlap?

nagyon jó
tetszik
egész jó
elmegy
nem tetszik
törölni kell
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Információ

Lapkészítők:

Csabesz&Laurana

Oldal témája:

Fantasy

Utolsó frissítés:

2010.08.03.

 

 

 
Látogatók
fantasy rajongó olvassa a lapot.
 
Codex
Codex : Codex geográfia

Codex geográfia

  2006.07.09. 17:52

Abryss, Sárkánygerinc Hegység stb.

 

Abryss félhold alakú, csorba kör, a régi történetírás gyakorta szól róla összetekeredő, alvó sárkányként. Hossza hatezer-ötszáz császári mérőfal, északi és déli pontja között pedig háromezer mérőfal a távolság. Elnagyolt becslés szerint is csak területének negyedét fedné le milliószor millió kőkocka...

A földrész gerince az ívben hajló Sárkánygerinc Hegység. A Birodalom népességének túlnyomó többsége ezen belül vagy ennek belső lejtőin él. A külső partvidék jórészt lakatlan, északon jeges, délen sivatagos. A környező óceánban még számtalan sziget övezi Abrysst - titkaikat jobb nem fürkészni. A földrész közepén Abryss Kelyhe vet lágy hullámokat. Az édesvizű tengert tucatnyi nagy folyó táplálja a bő esők, az olvadó hó vizével. Északon hatalmas vízesésben egyesül a sós óceánnal, délen áramlása felgyorsul, s valóságos kristály-folyamként siklik át Shagîr és a Napudvar keskeny szorosán. Napkelet felöl Shagîr magas hegyei óvják Abryss Kelyhét a fagyos szelektől. A sziget része a földrésznek és a Birodalomnak is, habár földrajzi és társadalmi szempontból is különálló sziget.

UTAZÁSOK

Északot a Sárkánygerinc három részre osztja. A külső terület hófödte, fjordok szabdalta vidék; az örök hómezők fehér egyhangúságát csak kopár sziklák törik meg. Partja mentén jégtáblák sodródnak, telente befagynak a fjordok, feltorlódbnak, összedermednek a jégtáblák. A tavasz és az ősz néhány holdnap csupán. Nyaranta fehérek maradnak az éjszakák, télen néhány órás a napsütés. A földrész legészakibb pontja egyben a Birodalom és az élet határa is - az örök jégmezőben komorlik az Északi Varázslóiskola hófödte, tömör épülete.
Észak délkeleti nyúlványát a sárkány fejeként is emlegetik. Átmeneti terület, kevés növényzettel, végtelennek tetsző sziklás dombságait nyaranta sápadt fű, telente hó borítja. Az élővilág inkább érintetlen, mintsem gazdag. Csak a melegebb területekről kiszorult, haldokló népcsoportok élnek itt, halászatból, szegényes állatállományukból tartva fenn magukat. Abryss talán legbékésebb sarka ez, nincsenek tolvajok, nincsenek hárorúk - errefelé nincs mit elvenni az emberektől, a puszta életükön kívül.
Északvég belsőbb dombhátjai már lakhatóak - vastag szőrmékben, tűz mellett. A tél, a tavasz, az ősz sosem ér véget, a nyár rövid és hűvös. A déli lejtőkön, s a tengerparton csenevész fenyvesek kapaszkodnak a sziklába - telente nem többek apró hóbuckáknál. A tavasz beköszöntével lovasok tűnnek fel, nyájakat terelnek a nyári legelőkre, dacolnak a fagyos széllel, éjjelente összebújnak a tűz melegénél, de az ősz múltával búcsút intenek ők is. Visszatérnek a déli fenyvesek védelmébe. Ők a ghôdi lovasnép északi törzsei.
Délnyugatra haladva a növényzet megerősődik, a Irsh folyón átkelőt már magas fenyőerdők fogadják. A köveken bukdácsoló patakok gyémántfényű jeget görgetnek, a megsárgult fenyőtüskék évszázados derékalján pedig kényelmes fekvés esik. A szálfaegyenes fatörzsek között olykor vadak csörtetnek, nyomukban ghôdik vágtatnak szemfényvesztő cikázással. Utak és ösvények nincsenek, de az élő oszlopok között bármerre indulhat az utazó. Ha eléri a zúgva robogó Kashîrt napokig járhat gázló után. A ghôdi falvaknál fogja megtalálni, de csak baráti szavakkal és gazdag ajándékokkal válthatja meg az átkelés jogát.
A túlparton már lombkorona borul az út fölé, a rideg észak után mesebelinek tetszik a táj. A legerősebb ghódi törzsek élnek itt - bőséges vadállomány, erős ménesek gondoskodnak a gazdaságukról. Örökös harcban állnak a hegyek közül lecsapó kharag fosztogatókkal. Ősi ellenség, kibékíthetetlen ellentét a két nép: az alacsony és éleseszű ghôdik, s a hatalmas termetű kharag hegyibarbárok.

A következő nagy folyó már a Câryss - a civilizáció és a barbár élet határa. A jól őrzött gázlókon túl Miraclea különös fennsíkjára kaptat fel az út. A hullámzó, zöld dombok között patakok kígyóznak, délkeleten Abryss Kelyhéig gurulnak a kimozduló kövek. Városok állnak itt, kőből és fából rótt, meredek tetős épületek; a nép mogorva, de nem ellenséges. A szokások furcsák, a kard megszokott.

Északnyugaton jégvájta, rémületes kanyonok nyitnak utat az égretötő csúcsok között. A sziklacsipkéket áttetsző jégfodrok koronázzák, a folyóvölgyek szikrázó hegyitavakhoz vezetnek. A tavak partján az utazó Xsît földjére lép.
A kanyonok csak a Sárkánygerinc túlsó oldalán tárulnak fel: ez a nagy fjordok hazája. Az idő vagy ködös, vagy kristálytiszta. Fagyos északnyugati szelek kalandoznak a zeg-zugos völgyekben, a fenyvesekkel borított magas partokról vízesések zuhognak alá. A jég és sziklaszurdokok mélyén a tenger csillan. Az öblök vize telente befagy - a jég hátán kelnek át Goragar szigetéről a gorgok.

Goragart a jég harapta ki a Sárkánygerincből. Telente része a földrésznek, nyaranta különálló sziget. Az örök jégmezőkön csak magányos fenyők kuporognak. A szikla völgyek rejtekében sötét épület monstrumok bújnak meg - a vak is láthatja, a szigetet nem emberek lakják.

Délnek haladva a Sárkánygerinc egyre emelkedik, csúcsait örök hó fedi, a lélegzet zihál, ilyen távol a föld testétől a levegő megritkul, elszökik az utazó elől. A csillagok szinte elérhető távolságban ragyognak. Odalenn, a völgyekben folyók futnak habzó, kanyargó ösvényeiken az óceán felé. A mélyen húzódó erdők lombkoronája alól füskígyók szállnak az ég felé - itt él a Nadorok hallgatag, hegyinépe. Dél felé viztükrön csillan a napfény, a hegyek közt széles folyóvölgy vágja át magát - íme a Shîror völgye. Torkolatában ősi idők emlékét őrzi az északnyugati varázslóiskola komor-fekete épülete. A távolban mozgás kél, tejtéksereg várgatat az óceánon, üvöltve csap le a nyugati part gömbölyűre mosott szikláira. Morajlón szalad fel a folyóvölgyön, utolsó hullámai csak Naoenao házai előtt csendesednek el. A nadorok Nagy Öregje visszahúzódik a sziklavár erkélyéről - talán századszor látott már szökőárt.

A Sárkánygerinc sűrübben lakott, belső oldalán gyorsabban halad az utazó. Miraclea után már gereblyézett utak földjét fordítja ki a lovak patája. A fennsíkról alászálló utat Abyrnoss tölgyerdői nyelik el. A táj neve az erdők félhomályát őrzi: Abyrnoss annyit jelent, járhatatlan tölgyes. A négy itt évszak egyforma hosszú - de úgy mondják, a tavasz a legszebb, s talán éppezért a legrövdebb is. A hegyekben eredő bővízű folyók a Lîris folyamban egyesülnek, széles kanyarokkal érik el Abryss Kelyhét. A torkolat kivételével a tengerpart lakhatatlan, Abyrnoss cifra beszédő népe nem szívesen említi a partmenti tűzhányókat, a mérgező levegőt és a lávafolyamokat. A tájat, miként népét is, tűz és víz örök kettőssége jellemzi.

Abryss Kelyhét délfelől a Titott Kanton országnyi földnyelve határolja. A rendezett kertek, ásott folyók, elmozdított hegyek vidéke ez - a tájba álmodott költői tökéletesség. Az éghajlat egész Abryssban itt a legkellemesebb, a táj lankás, csak a Napudvar közelében tűnnek fel komor, festői sziklák.
Az Álmok Csatornájáról a Hosszú Evezők Folyóján át, a Könnyezve Távozók Csatornájára vezet a viziút. A Napfal vizikapuja alatt Sytisbe siklik át a karcsú csónak. Egy napig eveznek a rabszolgák, s feltárul a mesés tóvidék.

Sytis a tavak országa. A valószínütlenül zöld szigetek mélyén, a fák lomjai mögött fehér paloták fala villan. A havat errefelé csak a tél derekán ismerik, a nyár enyhe, a tavasz csábító, az ősz komor-szép. Tavakról-tavakra siklik a csónak, az utazó meg sem jegyezte az előző nevét, s máris új tavon jár. Az égen örök harcát vívja a fagyos északi és a forró déli szél. Megzendül az égbolt, sötét fellegek rohannak, vihar korbácsolja fel a bársonyos tükröt. Elragadott vitorlák sodródnak a széllel, a könnyű csónakok bukdácsolva menekülnek a kikötők felé. Mire elérik a partot, a felhők eloszlanak, az égbolt újra kiderül. A távolban égbe vesznek a kéklő hegyek, délre aranysárga kalászokot ringat a szél.
A kalászok között Aquasig vezet a viziút. Partján fogadók, legelő ménesek, roskatag parasztkunyhók állnak. Ez már nem az Álmok Csatornája.

Quaboâ gabona földjei unalmas, ámde gazdag látványt kínálnak a reggelente birtokára kikekintő földesúrnak. Meleg nyarak, enyhe telek, szelíd szelek, s bőven termő föld teszi a Birodalom éléstárává Quaboâ-t. A nyugalom és a béke szinte tapintható, a jólét hüvelybe forrasztja a nemesi kardokat. Az itt élők testben és lélekben is csak a kitaposott utakon járnak, mert a gabona maga a hullámzó arany, a gabona - számukra - maga az élet.

Quaboâtól délre két mítikus hős, két egymással versengő testvér, Vutâs és Votar nevét őrzik a tavak. A végtelennek tetsző, kékséget dús erdők szegélyezik, csillanó tükrük a fák közt tűnik el. A falvak lakói csónakkal járják az lápierdőt, csónakból vadásznak a fröcskölve menekülő vadra. Néha elvágtató lovasok zúdítanak a nyakukba vizet, de a ravaszabbak elkerülik a vízben futó ösvényeket. A tóparti lápban csak a helyiek ismerik a járást - ők állítják azt is, hogy vezet viziút a két testvér között.
Délnyugatra a Sárkánygerinc csipkés hegyekké szelídül, s a Votar patján végleg elmerül a tóvidékben. A vadonban megbúvó Délnyugati Varázslóiskolához nem vezet út.

A szoros túlodalán Arcantis titokzatos erdei sötétlenek. Odaát a legendák szerint összeér az alsó és a felső világ, a húsos levelű fák közt szellemlények járnak. A déli partvidéket már sivataggá koptatták az óceán sós hullámai és a forró, déli szelek, míg a hegyek lábánál rendszeres vendég a meleg eső. A meredek, járhatatlan sziklák mintha az égboltot tartanák; a derekukon búvik meg a Zorawa rejtett kolostorvárosa, Mîthis. A hegyek túlfelén, az erdőtől elhódítotott hosszú földnyelven a Nagyherceg földjei húzódnak. Az itt élők nem ismernek meséket, csak a mesés valóságot.

Kelet felé utolsó hullámot vet a Sárkánygerinc: felbukkanó hátán Ardúnia nyugszik. A szorost Apologeta ősi városa vigyázza, a forró szél lágy dún szót suttog az utazó fülébe. Az öblökben gigászi hajók állnak, evezők helyett magas árbócok, kibomló vitorlák repítik őket. Dél felé sivatagi homokba fúlnak a sárgára szikkadt mezők, keletre erdők övezik a hegyeket. Havat csak odafenn látni, a szikázó napfényben fürdő csúcsok körül. Az örök nyár országát észak felé tóvidék, apró szigetek szabdalják. Catella városát már eléri a tízévente lecsapó jeges szél, mintha a gyűlölt északi szomszéd, Shagîr fagyos üdvözletét hozná.

Shagîr szigetének déli határán a havat csak a hegyek magasában ismerik, míg az északvég alig lát napsütést. Odafenn, a kopár, északi lejtőket örök hó borítja. Abr˙ss Kelyhének partjain lankás alföldek, tavak nyújtóznak, széles folyamok kígyóznak a tenger felé. A folyókat szülő, ködborította völgyekről, a rejtélyes hegyvidékről sosem készült térkép - mint mondják, a táj és lakói ősi titkokat őriznek.
A hegyek túloldalán a vad erdőkből végetérhetetlen víztükörre tekint alá az utazó. Az óceán habzó vízfodorral, sosem látott, óriás hullámokkal borzasztja az idevetődőt. A parti sziklák között elöntött városok romjait lepi be az alga - tízezer esztendő emlékét, egy ősi kultúra hagytékát mossák a hullámok.

 
Anduril

 
reklám
*****     DragonLance--ForgottenRealms!    *****    Üdvözöllek a honlapunkon!!     *****
 
Reklám - hír
*****     www.fantastic-book.hu!    *****    Egy uj király fantasy könyvekkel foglalkozo oldal!     *****
 
Idézet

,,Tudod mit jelent

elfnek lenni Drizzt Dourden?"

Innovindil

 
Idézet

,,Most megtöröm a hallgatást, mert azt akarom, hogy napvilágra kerüljenek a tények. Ha elítélnek az utánam jövők, akkor ítéljenek el az igazság alapján"

Raistlin Majere

 
Idézet

,, Ragadd meg a pillanatot, és ragadd meg a napot! Leld meg az örömöt, és még keményebben harcolj a csüggedéssel!"

Drizzt Dourden

 
Idézet

,,A pengének állnia kell a tüzet különben eltörik"

Par Salian

 
Idézet

,,Elfnek lenni annyi, mint meglelni saját időközeinket. Elfnek lenni annyi,mint az életet rövidebb időtartamokban élni."

Innovindil

 
Idézet

,,Otthon;...az a hely itt van; egy érzés amit az igaz barátoktol kapunk.Most már tudom ezt és tudom hogy othhon vagyok."

Drizzt Do'Urden

 
idézet

,,Az élők az élet minden napján búcsúznak. Szerelemmel, barátsággal, annak megerősítésével, hogy az emlékek megmaradnak, ha a test elenyészik is."

Drizzt Do'Urden

 
Idézet

,,Minden ember szabadságra vágyik, de csak kevesüknek van bátorsága, hogy meg is ragadja "

Allende kapitány

 

 
Idézet

,,Csak akkor emelkedhetünk felülkudarcainkon,

gyengeségeinken,ha felismerjük és bevalljuk őket."

Driztt Do'Urden

 
Számláló
Indulás: 2006-01-12
 
Legjobb linkek

A Legjobb Scriptek Szállítója>>> 

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>


 
Elérhetőségeink

 
Guenhwyvar
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
szavazz!
Ki a jobb?
Forgotten realms v. Dragonlance szereplők a kedvenceid? És melyik?

Forgotten-drizzt
Dragonlance-Tanis
Forgotten-Cattie
Dragonlance-Laurana
Forgotten-Bruenor
Dragonlance-Kova
Forgotten-Regis
Dragonlance-Tas
Forgotten-többiek
Dragonlance-többiek
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!