Fantasy Inc.
Fantasy Inc.
DragonWar

 
Főmenü
 
Forgotten Realms
 
Forgotten Realms
 
Dragonlance

 
Dragonlance
 
Raj
 
 
Raj
 
Narnia

 
Narnia
 
Shannara

 
Shannara
 
Lord of the rings

 
Tolkien
 
Raymond E. Feist
 
Raymond E. Feist
 
Robert Jordan
 
Robert Jordan
 
Janny Wurts

 
Janny Wurts
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Kártyacsomagok

 >>

>>>

>>>

>>>

 
Jeges szelek völgye
 
Codex

 
Reklám
*****   CODEX    *****    Új, magyar könyvsorozat!!     *****  Információ bal oldalt találhato!!
 
Szavazás
Szerinted?
Milyen a honlap?

nagyon jó
tetszik
egész jó
elmegy
nem tetszik
törölni kell
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Információ

Lapkészítők:

Csabesz&Laurana

Oldal témája:

Fantasy

Utolsó frissítés:

2010.08.03.

 

 

 
Látogatók
fantasy rajongó olvassa a lapot.
 
Írások, érdekességek
Írások, érdekességek : Ansalon Karakter Kasztjai

Ansalon Karakter Kasztjai

  2006.09.11. 16:20

2.rész

 

Jelmondat és Törvények

15 évszázadon át a lovagok két kódex, az Eskü
és a Szabályzat szerint éltek. Az Eskü egy
mondatban összefoglalható: „Est Sularus oth
Mithas”, vagyis „Becsületem az Életem”. Ehhez
az Eskühöz kellene minden igaz és hu lovagnak
tartania magát.

A Szabályzat egy sok tekercsből álló törvénygyűjtemény,
mely a becsület fogalmát definiálja.
A teljes Szabályzat Vinas Solamnus és utódainak
írásaiban foglaltatik, s összesen 37
hatalmas kötetből áll.

A lovagság fő feladata; e törvények szelleme
iránti Engedelmesség. A Dárdaháború alatt a
lovagok elfeledkeztek erről a szellemiségről, és
csak a törvény kegyetlen szavaihoz ragaszkodtak.
Sok vér és még több áldozat árán végül
sikerült megtanulniuk azt, hogy a becsület a
szívben foglaltatik, nem pedig poros könyvek
lapjain. Ez volt az a felismerés, ami fényesebb
jövő felé indította el eme nemes harcosokat.

A Szabályzat az egyes rendekre vonatkozóan
a következő:

A Korona Lovagjainak a Szabályzata

A Korona Lovagok Szabályzata röviden összefoglalva:
hűség és engedelmesség.

A hűség megkérdőjelezhetetlen bizalom a
magasabb hatalmak ügyei felé. A Korona Lovagok
a hűséget az igazságosság és önkéntesség oltárán bemutatott áldozatnak tekintik. A Korona
Rendjének lovagjai lojálisak
Habbakukhoz, aki egyike volt a rendet alapító
isteneknek, a gonosz elnyomás miatt szenvedőkhöz,
és azokhoz az uralkodókhoz, akik a
Lovagi Tanács döntése szerint megérdemlik a
lovag hűségét és védelmezését. Csak a jó tanait
követők részesülhetnek ebben - a politikai
nézetek nem befolyásolhatják ezt a döntést. Az
elfogadott uralkodók listáját a Hűség Listájának
hívják.

Az engedelmesség a hűség gyakorlati megnyilvánulása.
Egy Korona Lovag feltétlen engedelmességgel
tartozik a Hűség Listáján szereplő
uralkodók felé.

A Korona Lovagok különleges feladatai közé
tartozik a dézsma beszedése, a rászoruló lovagok
támogatása, valamint a Hűség Listáján
szereplő nemzetek szolgálata.

A Kard Lovagjainak a Szabályzata

A Kard Lovagok a jó istenek harcosai, a hősiesség
és bátorság legtisztább tanait követik.

A hősiesség az önfeláldozó harc a jó istenek
ügyeiért. A hősies tettek közé tartozik a gyengék
megsegítése, a szegények támogatása, a
rabszolgák felszabadítása, a hamisan vádoltak
tisztázása, a védtelenek megóvása, és más
lovagok támogatása, ha szükséges.

A bátorság annyit tesz, mint egy jó ügyért vívott
harc közbeni becsületes halálra való felkészültség.
Bátor tettnek minősül; félelem nélkül
szembenézni a gonosszal, a lovagság becsületének
védelmezése, egy lovag társ becsületének
megvédése, a gyengék és védtelenek oltalmazása.


A Kard Lovagoknak minden személyes vagyonukat
a lovagi kincstárban kell elhelyezniük,
s csak annyit tarthatnak meg, amennyi a
saját boldogulásukhoz szükséges. Feladataik
közé tartoznak az alábbiak: tisztelettel kell adózniuk Kiri-Jolithnak és a többi jó istennek,
tevékenyen kell harcolniuk a gonosz ellenfelek
ellen, védelmezniük kell a gyengéket és védteleneket,
és kerülniük kell a lovagi erők indokolatlan
használatát.

A Rózsa Lovagjainak a Szabályzata

A Rózsa Lovagok az igazságosság és bölcsesség
által vezérelt becsületet követik.

A becsület megköveteli a hűséget az Eskühöz,
és a jó istenek ügyeinek a védelmezését.
Becsületbeli tettek közé tartozik: a másokért
hozott áldozat, a túlerő előtti megadás vagy a
gonosz ellenféllel való szövetség elutasítása,
mindhalálig védelmezni a lovagságot, lovagtársakat,
de mindenek előtt az Eskühöz hűen
élni.

Az igazságosság a Szabályzat szíve és a Rózsa
Lovagok lelke: visszaadni, illetve megadni
mindenkinek – teremtmény, személy, isten… azt,
ami az övé. Csak a tettek segíthetnek azokon,
akik kevésbé szerencsések. A Rózsa Lovagoknak
a kötelességei; hogy a lovagi kincstárnak
adományozzák minden vagyonukat (hacsak az nem személyes, vagy fenntartáshoz szükséges),
Paladinet és a Jó isteneket imádják és engedelmeskedjenek
nekik, bátran és eltántoríthatatlanul
harcoljanak az igazságtalanság ellen.
Továbbá nem szabad figyelmen kívül hagyniuk,
hogy egy élet sem veszhet kárba, vagy múlhat
ki hiába.

A bölcsesség pedig nem más, mint a képességek
körültekintő használata, egy eszköz,
mellyel fenntarthatják a becsületet, és igazságot
szolgáltathatnak.

Solamnia Lovagjává Válás

Korona Lovagjává válás: Mindenkinek, aki
Solamniai Lovag kíván lenni, először a Korona
Pajzshordozójaként kell a lovagságot szolgálnia,
tekintet nélkül arra, hogy melyik rendbe is
kíván a későbbiek folyamán tartozni.

6


Solamnia Lovagrendjébe jelentkezőt egy
megbízható, tekintélyes (legalább 5. szintű) lovagnak
kell támogatnia. A pártfogónak megfelelő
befolyással kell rendelkeznie a három rend
egyikében. Miután a jelentkező megjelent a Lovagi Tanács előtt, és semmi kivetnivalót nem
találtak a jelentkező személyiségében, illetve
addigi tetteiben, fogadalmat kell tennie a becsületre
és a lovagság ideáljaira, a Korona
Rendjének ügyére, és magára a rendre.

Ha a Tanács egybehangzóan elfogadta a jelentkezőt,
és senki sem kételkedett a becsületességében,
akkor felveszik őt a lovagrendbe,
mint a Korona Pajzshordozója.

Azokat a jelölteket, akiknek a becsületességében
kételkedtek, és a további meghallgatások
során sem sikerül magukat tisztázniuk, mindaddig
távol tartják a lovagságtól, míg a becsületük
kérdése meg nem oldódik. Ha a jelölt
becsületessége tisztázódik, akkor normálisan
felesketik.

Mivel ezt a rendet a legkönnyebb követni, a
Korona Lovagjai fejlődnek a leggyorsabban, de
kevesebb különleges erővel is bírnak.

Kard Lovagjává válás: Teljesítve a Korona
Pajzshordozója elé támasztott elvárásokat (elegendő
tapasztalati pont a 3. szinthez), a lovag
megmaradhat a Korona Rendjében, vagy jelentkezhet
a Kard Rendjébe. Azoknak a lovagoknak,
akik a Rózsa Lovagjai akarnak lenni,
először a Kard Rendjét kell szolgálniuk. A jelöltet
egy megbízható, tekintélyes (legalább 7. szintű)
Kard Lovagnak kell támogatnia ahhoz, hogy felvételt nyerhessen a rendbe.

Továbbá, minden egyes jelöltnek teljesítenie
kell egy küldetést, mely a rend ügyeit viszi
előbbre. A küldetésnek tanúbizonysággal kell
szolgálnia a jelölt hősiességére, a lovagi becsületére
és jóságára. A küldetésnek 30 napig kell
tartania és legalább 500 mérföldes utazást kell
magába foglalnia, mely irányulhat akár egy
elveszett dolog megtalálására, és visszaszerzésére;
vagy egy gonosz és azonos szinten képzett
(azonos szintű vagy HD-s) ellenfél elleni harcra;
továbbá próbára kell, hogy tegye háromszor a
jelölt bölcsességét, valamint egyszer a nagylelkűségét,
és a könyörületességét.

Miután a lovag teljesítette a küldetést, a
Kard Lovagi Tanácsa elé kell járulnia, ahol is
be kell számolnia az utazásáról, bizonyítékokkal
támasztva alá a szavait. Ha az elnöklő Főpap
(11. szintű) megfelelőnek találja a történetet
és a bizonyítékokat, akkor a jelölt leteheti az
Esküt. Ha a Főpap nincs jelen, akkor egy ma-
gas rangú Kard Lovagnak (9. szintű vagy magasabb)
kell elnökölnie. Máskülönben az ügy elbírálását
mindaddig elhalasztják, míg egy törvényes
tanács össze nem ül.

A Kard Lovagjai tisztelik az Igaz Isteneket, és
képesek a papi diszciplínák alkalmazására.
Ezek keretében a Kard Lovagjai az istenektől
megkapják a mágikus gyógyítás, a korlátozott
jóslás, és jövendölés képességét. Az Összeomlás
előtt, a feldúlt városokban szívesen látták a
Kard Lovagokat ezen különleges képességek miatt. Mostanra azonban a lovagok erejét
gyakran boszorkányságnak tekintik, és halállal
büntetik.

A Kard Lovagot papi varázslatokkal ruházzák
fel az istenek, ha az hetente egy szent napot
imádkozással, és böjtöléssel tölt. Mikor a lovag
beáll a Kard Rendjébe, ő maga választja ki azt
a szent napot, mely ezután az imádkozás és
böjtölés napja lesz számára. A szent napon, a
lovag imáiban kéri istenétől az elkövetkezendő
hétre a varázslataihoz szükséges erőt. Mint a
papoknál, a varázslatok csak addig maradnak
meg a lovag fejében, míg azokat el nem használja,
azután már csak a szent napon kérheti
istenétől újra őket.

A szent nap alatt a lovag nem harcolhat, nem
tehet szert vagyonra, és nem beszélhet nyersen
senkivel. Utazni is csak csendben utazhat, s
legalább három teljes órát meditációval és
imádkozással kell eltöltenie. A Szabályzat szerint
egyetlen vadállat sem támadja meg a Kard
Lovagot annak szent napján, míg a lovag igaz
marad. Annak ki megszegi fogadalmát, kétszeres
esélye lesz arra, hogy gonosz teremtménynyel
találkozzon azon a napon, hacsak a lovag
nem vezekel bűnéért, és mutat be áldozatot
istene oltárán.

Rózsa Lovagjává válás: Mikor egy Kard Lo-
vag kiképzése véget ér (elegendő tapasztalati pont
a 4. szinthez), a lovag megmaradhat a Kard
Rendjében, vagy jelentkezhet a Rózsa Rendjébe.
A jelentkezőnek meg kell jelennie a Rózsa
Lovagi Tanácsa előtt, melyen a Főbíró vagy egy
magas rangú Rózsa Lovag (legalább 9. szintű)
elnököl.

A jelöltnek az elnöklő Főbíró előtt ismertetnie
kell családja és ősei történetét, valamint tettei
becsületességéről kell számot adnia. Ezután a
Lovag Tanács visszavonul, hogy meghozza döntését.

Az Összeomlás előtt csak a nemesi vérből
származó Kard Lovagból lehetett a Rózsa Lovagja.
A bölcsek szerint jóval Vinas Solamnus
ideje után vezették be ezt a megkötést. Azonban
mára, az Összeomlás utáni időkre ez megváltozott,
sok ok szólt a vérági megkötés eltörlése
mellett: az Összeomlás során sok okmány
elpusztult, zavarossá téve a vérségi kapcsolatokat,
és házasságokat; a nemes és köznép
közti szerelmi kapcsolatok összekuszálták a családfákat; valamint a becsület és bátorság
sokkal meghatározóbb tényezővé vált a lovagság
körében, mint a származás.

Ha a jelölt megfelelt az előzetes meghallgatáson,
akkor egy küldetést jelölnek ki a számára,
hogy bizonyítsa hűségét, és elkötelezettségét a
rend és a rend ügye iránt. A küldetésnek 30
napig kell tartania és legalább 500 mérföldes
utazást kell magába foglalnia, mely irányulhat
akár egy elveszett dolog megtalálására, és viszszaszerzésére;
vagy egy gonosz és jóval erősebb
ellenfél legyőzésére; továbbá próbára kell, hogy
tegye egyszer a jelölt bölcsességét, valamint
háromszor a nagylelkűségét, és a könyörületességét.
Miután a lovag teljesítette a küldetést, a Rózsa Lovagi Tanácsa elé kell járulnia, ahol is be kell számolnia az utazásáról, bizonyítékokkal
támasztva alá a szavait. Ha az elnöklő
Főbíró megfelelőnek találja a történetet és a
bizonyítékokat, akkor a jelölt leteheti az Esküt.

7

Játék Adatok Solamnia Lovagjaihoz

Másik rendbe való átlépés: Egy lovag Kard
Lovaggá válhat, amint elérte Korona Lovagként
a 3. szintet, és beléphet a Rózsa Lovagok soraiba,
mikor Kard Lovagként 4. szintre lépett.
Megjegyezendő, hogy egy lovag bármikor jelentkezhet
egy magasabb rend soraiba, ha már
elérte a szükséges szintet hozzá. Vagyis egy
Korona Lovag jelentkezhet a Kard Lovagok
Rendjébe amint elérte a 3. szintet, vagy fejlődhet
még pár szintet Korona Lovagként, mielőtt
Kard Lovaggá válna.

Mikor egy Lovag magasabb rendhez csatlakozik,
tapasztalati pontjai nullázódnak, minden
más értéke (Hp, THAC0, Mentő dobás) megmarad,
bár azok mindaddig nem nőnek tovább,
míg jelenlegi rendjében el nem éri újra az előző
rendben elért szintjét.

Ha egy tapasztalt harcos csatlakozik a lovagsághoz,
akkor egy 1. szintű Korona Lovaggá
válik, de megőrzi életerő dobásait, de tapasztalati
pontjai nullázódnak, és ettől kezdve a Korona
Lovagok tapasztalati pont táblázatát
használja. Ettől kezdve nem léphet szintet
harcosként. Mindaddig nem nőnek az értékei,
míg lovagként el nem éri azt a szintet, amit egykoron harcosként birtokolt. A karakter nem
válthat oda-vissza két kasztja között, meg kell
maradnia lovagnak.

Mindhárom rendnek csak egy vezetője van, vagyis egy időben csak egy Fővitézt, Főpapot,
és Főbírót illet meg ez a titulus. A többi lovag,
aki elérte e rang betöltéséhez szükséges vagy
magasabb szintet, mindaddig megtartja a Harcosok
Ura, a Papok Ura, vagy a Bírák Ura titulust, míg az elődjét le nem váltják, és őt nem
választják a helyére.

Solamnia Lovagjainak Statisztikái:
Solamnia Lovagjai a Harcos főkasztba tartoznak,
így szintenként 1d10 Hp-val gyarapodik
életerejük. A többi képességüket is a harcosoknak
megfelelően kapják.

Idegen területen az NJK-k –4-es módosítóval
dobják a reakciódobásukat az ismeretlen lovaggal
szemben.

Fegyveres képzettségek: Szükséges: lándzsa
(bármely) és kard (bármely). Ajánlott: minden
féle, fajta lándzsa és kard, mindegyik lovas fegyver, tőr, dárda, gerely.

Fegyvertelen képzettségek: Bónusz: Lovaglás
(földi). Ajánlott: Állatokkal Bánás, Heraldika,
Gyógyítás, Írás/Olvasás, Vakharc, Kitartás.

Felszerelés: Solamnia Lovagjainak kezdetben
legalább két fegyverrel kell rendelkeznie egy
dárdával és egy karddal.

Egészség 10
Intelligencia 7
Bölcsesség 10

 Tapasztalati HD
Szint Pont (1d10) Titulus

1 0 2 Korona Pajzshordozója
2 2,500 3 Korona Védelmezője
3 5,000 4 Korona Lovagja
4 10,000 5 Jogar Lovagja
5 18,500 6 Pajzs Lovagja
6 37,000 7 Korona Pajzsa
7 85,000 8 Pajzsok Ura
8 140,000 9 Korona Ura
9 220,000 10 Harcosok Mestere

 10 300,000 10+2 Harcosok Ura
11 600,000 10+4 Fővitéz
12 900,000 10+6
13 1 200,000 10+8
14 1 500,000 10+10
15 1 800,000 10+12
16 2 100,000 10+14
17 2 400,000 10+16
18 2 700,000 10+18
19 3 000,000 10+20
20 3 300,000 10+22
21 3 700,000 10+23
22 4 100,000 10+24
23 4 500,000 10+25
24 5 000,000 10+26
25 5 500,000 10+27


A Korona Lovagjai specializálódhatnak fegyverekre,
és minden más tekintetben is úgy
kezelendők, mint a harcosok.

Kard Lovagok Minimum Tulajdonság

Erő 12
Ügyesség 9
Egészség 10
Intelligencia 9
Bölcsesség 13

 Tapasztalati HD
Szint Pont (1d10) Titulus

3 0 4 Kardok Novíciusa
4 12,000 5 Kardok Lovagja
5 24,000 6 Penge Lovagja
6 45,000 7 Pap Lovag
7 95,000 8 Kardok Apátja
8 175,000 9 Kardok Atyja
9 350,000 10 Kardok Mestere


 10 700,000 10+2 Kardok Ura
11 1 050,000 10+4 Papok Mestere
12 1 400,000 10+6 Papok Ura
13 1 750,000 10+8 Főpap
14 2 100,000 10+10
15 2 450,000 10+12
16 2 800,000 10+14
17 3 150,000 10+16
18 3 500,000 10+18
19 3 900,000 10+20
20 4 300,000 10+22
21 4 700,000 10+23
22 5 100,000 10+24
23 5 500,000 10+25
24 6 000,000 10+26
25 6 500,000 10+27


Speciális képességek: A Kard Lovagjai meg-
Korona Lovagok Minimum Tulajdonság kapják a Lovag kaszt képességeit, továbbá
ErőÜgyesség
10
8
használhatnak papi varázslatokat.

8


A Kard Lovagok heti varázslatai

Lovag Varázslat Szint

Szintje 1 2 3 4 5 6 7
6 1-----7
2-----8
21----9
32----


10 42-----
11 4 2 1 ----
12 5 3 1 1 ---
13 6 4 1 1 1 --
14 7 5 2 1 1 1 -
15 8 6 3 2 1 1 1
16 9 7 3 2 2 1 1
17 9 8 4 3 3 2 1
18* 9 9 5 4 3 2 1


*Maximális varázslat kapacitás

Kard Lovag nem kapnak bónusz varázslatokat
magas Bölcsességből fakadóan. Varázslatai
visszanyeréséhez, a lovagnak a választott szent
napját imákkal és böjtöléssel kell töltenie.
A Kard Lovagok Kiri-Jolith által biztosított
szférákat használhatják, bár a lovagok
Paladinet tisztelik a legjobban. A lovagok mégis
Kiri-Jolith szféráit használják, mivel ő a rend
patrónusa. Kiri-Jolith, a szent hadjáratok istene
inspirálja a Kard Rendjének lovagjait, így
ültetve át a Kard Lovagokba a hatalmát.

Rózsa Lovagok Minimum Tulajdonság

Erő 15
Ügyesség 12
Egészség 15
Intelligencia 10
Bölcsesség 13

 Tapasztalati HD
Szint Pont (1d10) Titulus

4 0 5 Rózsák Novíciusa
5 27,000 6 Könnyek Lovagja
6 60,000 7 Gondolat Lovagja
7 125,000 8 Szív Lovagja
8 200,000 9 Rózsák Lovagja
9 425,000 10 Rózsák Őre


 10 800,000 10+2 Rózsák Mestere
11 1 500,000 10+4 Őslovag
12 2 000,000 10+6 Rózsák Ura
13 2 500,000 10+8 Bírák Mestere
14 3 000,000 10+10 Bírák Ura
15 3 500,000 10+12 Főbíró
16 4 000,000 10+14
17 4 500,000 10+16
18 5 000,000 10+18
19 5 500,000 10+20
20 6 000,000 10+22
21 6 500,000 10+23
22 7 000,000 10+24
23 7 500,000 10+25
24 8 000,000 10+26
25 9 000,000 10+27


Speciális képességek: A Rózsa Lovagjai teljesen
immúnisak a félelem alapú varázslatokra.


BARBÁROK

Barbár harcosok, akik a civilizáció peremén
élnek, mind földrajzi, mind kulturális értelemben véve. Nem szeretik a könnyű városi életet,
ebből kifolyólag soha sem telepednek le városokban.
A barbár kaszt a Harcos főkasztba tartozik.
Épp ezért minden értékük megfelel a
közönséges harcos értékeinek, hacsak másképp
nincs írva. (Lásd „Barbárok” az Ansalon Népei
fejezetben.)

Barbárok Minimum Tulajdonság

Erő 10
Ügyesség 8
Egészség 12
Bölcsesség 8

Azok a karakterek, akik nem felelnek meg
ezeknek a minimum tulajdonság követelményeknek,
még lehetnek egy barbár törzs tagjai,
de nem tartozhatnak a barbár harcos kasztba.

Fegyveres Képzetségek: Szükséges: csatabárd,
fattyúkard. Ajánlott: íj (bármely), parittya,
kard (bármely), harci kalapács.

Fegyvertelen Képzettségek: Bónusz: Kitartás.
Ajánlott: Állatokkal Bánás, Állatidomítás,
Irányérzék, Tűzrakás, Lovaglás (földi), Időjóslás,
Vakharc, Vadászat, Hegymászás, Futás,
Csapdaállítás, Túlélés, Nyomolvasás. A Mesélő
dönthet úgy, hogy a barbár karakternek kötelező
egy olyan képzettséget választania, amely
jellemző a törzsére, úgymint Földművelés, Halászat,
vagy Vadászat.

Felszerelés: A barbár karakter nem választhat
nehezebb páncélzatot, mint a kombinált
vért (Splint mail), a szalagpántos vért (Banded
mail), vagy bronz lemezvért (Bronze plate mail),
míg ki nem merészkedik a külvilágba. Csak
olyan fegyvert választhat, mely a törzsében
használatos.

Különleges képességek: A barbárok, lenyűgöző
erejüknek és vadságuknak köszönhetően
+3 bónuszt kapnak reakciódobásukra bizonyos
szituációkban.

Különleges Hátrányok: Más esetekben, ezek
a feltűnő tulajdonságok meg is nehezíthetik a
barbárok dolgát. Amikor ezek a tulajdonságok
csak hátrányára vannak a karakternek, akkor
–3 módosítót kap a reakciódobására.

Induló vagyon: A barbárok induláskor
3d4*10 acél pénzt kapnak, de csak maximum
három acél pénzzel indulhatnak útnak, a többit
el kell költeniük felszerelésre.

Síkföldi Barbárok

Az Ansalonon élő síkföldi barbárok legtöbbje
Abanasinia földjein található meg. Számos
törzsnek ez a szülőföldje, azonban a síkföldi
barbárok bárhol előfordulhatnak, ahol 50 mérföldes
körzetben se város, se falu nem található.
Elég gyakoriak Ansalonon, ezért nem részesülnek
semmilyen különleges képességben,
vagy hátrányban a tipikus barbár kasztnál leírt
képességeken felül. (Lásd „Barbárok” az Ansalon
Népei fejezetben.)

9


Jég barbárok

A jég barbárok a Jégfalnál élnek. Ezek a jó
jellemű népek folyamatos harcban állnak a
gonosz Thanoikkal.

Fegyveres képzetségek: Kedvelt fegyvereik
a husáng, a csatabárd, a buzogányok, és a
tőrök.

Fegyvertelen képzetségek: Bónusz: Túlélés (sarkvidéken).

Felszerelés: Noha kezdetben nem vásárolhatnak
maguknak páncélt, a jég barbár karaktereknek
a vastag prém ruhájuk 5 AC-t biztosít.


Különleges képességek: A barbár kasztnál
leírt képességeken felül a jég barbárok teljesen
immúnisak a hideg alapú támadásokra, úgymint
a fehér sárkány leheletére és a Fagyos
Tölcsér varázslatra.

Induló vagyon: 1d4*10 acél pénzzel kezdenek.


VITÉZEK

Azok a lovagok, akik nem Solamnia Lovagjainak
Szabályzatát követik, hanem Ansalon más
lovagrendjeinek szabályai szerint élnek. Ezeknek
a rendeknek a lovagjait vitézeknek nevezik.

A vitézek a Harcos főkasztba tartoznak, és ha
másképp nincs írva, akkor az értékeik megfelelnek
a közönséges harcosokéinak. A vitézek
lovas harcosok, dicső lovagok, a legjobbak
legjobbjai. Ezek a hatalmas hősök a lovagi
erkölcsöknek megfelelően élik életüket.

Vitézek Minimum Tulajdonság

Erő 15
Ügyesség 15
Egészség 15
Intelligencia 10
Bölcsesség 10

Minden vitéz jó jellemű, s a felső társadalmi
osztályból származik. Csak harcosokból és
lovagokból lehetnek vitézek.

Fegyveres Képzettségek: Szükséges: lándzsa
(bármely) és kard (bármely). Ajánlott: minden
féle, fajta lándzsa és kard, mindegyik lovas
fegyver, tőr, dárda, gerely.

Fegyvertelen Képzettségek: Bónusz: Lovaglás
(földi), Etikett. Ajánlott: Állatokkal Bánás,
Állatidomítás, Táncolás, Heraldika, Zenélés,
Írás/Olvasás, Vakharc, Kitartás.

Felszerelés: Egy vitéz induláskor legalább
két fegyverrel kezd, melyek közt szerepelnie
kell egy kardnak és egy lándzsának, és a legdrágább,
legjobb páncélt kell megvásárolnia,
melyet megengedhet magának (a vásárlás elkerülhető,
ha a karakter a társadalmi rangja alapján
alapvetően egy páncéllal indul - lásd a fejezet végén).

A vitézek a játékot egy saját harci lóval kezdik
(a mesélő belátásától függően lehet könnyű,
közepes, vagy nehéz csatamén).

Különleges képességek: 1. szinten, a vitézek
+1 bónuszt kapnak támadásukra mikor
lóháton, olyan lándzsával küzdenek, melynek használatában képzettek. Ez a bónusz minden
hatodik szinten +1-gyel növekszik.

3. szinten, +1 bónuszt kapnak támadásukra,
mikor olyan kardot forgatnak, melynek használatában
képzettek Ez a bónusz minden hatodik
szinten +1-gyel növekszik.
5. szinten, +1 bónuszt kapnak támadásukra,
mikor a csákány, a buzogány, és a láncos buzogány
lovassági változatát használják. Ez a
bónusz minden hatodik szinten +1-gyel növekszik.
A vitézek immúnisak a félelem alapú varázslatokra.
Bátorságuknak köszönhetően, lelkesedéssel és önbizalommal töltenek el másokat,
megszilárdítva ezzel az elszántságukat. A vitézek
az Érzelmek varázslat bátorság hatását
sugározzák magukból 10’ sugárban (lásd a 4.
szintű varázslói varázslat leírását), semlegesítve
ezáltal a félelem hatását. (A vitézek nem képesek
kiváltani azt a berserker hatást, amire a varázslók
képesek.)

A vitézek +4 bónuszt kapnak mentődobásukra,
az agyra ható varázslatokkal szemben, például
a Bűbáj Személyre; Barátok; Hipnózis;
Álomvarázs; Viszketegség; Gyengítés Sugara;
Rettegés; Mágia Parancsszava; Parancsvarázs;
Bűbáj Személyre Vagy Emlősre; Lenyűgözés;
Bátorság Palástja; és Jelkép varázslatokra.

A vitéz +3 bónuszt kap reakciódobására, ha
saját kultúrájából származó lényekkel találkozik,
ellenben -3 bónuszt kap reakciódobására,
ha gonosz személyekkel, vagy bűnözőkkel hozza
össze a rossz sors.

Különleges Hátrányok: Egy vitéz sohasem
támadhat meg egy ellenfelet a távolból, ha azt
megteheti közelharcban is. Ebből kifolyólag
nem használhat íjat vagy számszeríjat, nem
bújhat pajzsfal mögé, és nem használhat szálfegyvereket.
Extrém helyzetekben, ártatlanok
életének megvédésére, egy vitéz használhat
lőfegyvereket, ha nem képes közel kerülni az
ellenfeléhez.

Harcban, a vitéznek a látszólag legnagyobb
és legerősebb ellenfelet kell támadnia. Ha kisebb
ellenfelek kerülnek az útjába, vagy tartják
fel, akkor a vitéznek a lehető leggyorsabban ki
kell iktatnia ezt a zavaró tényezőt, ha tudja,
hogy felvehesse a harcot az „igazi” ellenfelével.

A vitéz mindig a lehetséges legjobb minőségű
páncélt viseli, és arra törekszik, hogy teljes
lemezvértben vonulhasson csatába. A páncél
mágikus ereje kevesebbet jelent számára, mint
a páncél típusa: egy vitéz egy +5-ös láncinget
egyszerűen eldob, ha helyette felvehet egy lemezvértet,
még akkor is, ha az nem is mágikus.


Minden vitéz egy lovagi becsület kódexet követ.
A vitézek Kódexe hasonló a Solamniai Lovagok
Szabályzatához, noha nem annyira öszszetett,
mint az. A legtöbb kódex egyszerű alapokon
nyugszik: dicsőíti a becsület erényét, a
nemes küldetéseket, a nyílt és becsületes küzdelmeket,
az ártatlanok védelmezését, az engedelmességet
a vitéz ura felé, az egyenrangúak
tiszteletét, a dicsőséget a csatában, a gonosztevők
megölését, és mindegyik úgy tartja, hogy inkább a halál, mint a becstelenség. „Először
támadni, és utoljára visszavonulni!” ez a vitézek
legáltalánosabb harci felfogása. (A játék
megkezdése előtt azonban célszerű a játékosnak és a mesélőnek közösen kidolgozni a karakterre vonatkozó
becsületkódexet.)

Abban az esetben, ha a vitéz megszegi a becsületkódexét,
az első alkalommal még elegendő
a vezekléshez, ha megbánja bűnét. A második
alkalommal már a vitéz elveszti a különleges
képességeit mindaddig, míg bűnbánatot
nem gyakorol, és nem teljesít egy veszélyes
küldetést a különleges képességei nélkül, mely
során tartja magát a becsületkódexéhez. A harmadik hiba következtében a vitéz megszűnik
vitéznek lenni. A hitehagyott immáron saját
kultúrájával szemben is –3 módosítót kap a reakciódobásaira (mintha gonosz lényekkel találkozna).
A lova amint tud, elszökik tőle, és inkább
elpusztul sem, hogy engedje magára felülni újból a bukott vitézt.

Induló vagyon: A vitézek az alap harcos
kaszt vagyonával indulnak; 5d4*10 acél pénzzel.

10

 
Anduril

 
reklám
*****     DragonLance--ForgottenRealms!    *****    Üdvözöllek a honlapunkon!!     *****
 
Reklám - hír
*****     www.fantastic-book.hu!    *****    Egy uj király fantasy könyvekkel foglalkozo oldal!     *****
 
Idézet

,,Tudod mit jelent

elfnek lenni Drizzt Dourden?"

Innovindil

 
Idézet

,,Most megtöröm a hallgatást, mert azt akarom, hogy napvilágra kerüljenek a tények. Ha elítélnek az utánam jövők, akkor ítéljenek el az igazság alapján"

Raistlin Majere

 
Idézet

,, Ragadd meg a pillanatot, és ragadd meg a napot! Leld meg az örömöt, és még keményebben harcolj a csüggedéssel!"

Drizzt Dourden

 
Idézet

,,A pengének állnia kell a tüzet különben eltörik"

Par Salian

 
Idézet

,,Elfnek lenni annyi, mint meglelni saját időközeinket. Elfnek lenni annyi,mint az életet rövidebb időtartamokban élni."

Innovindil

 
Idézet

,,Otthon;...az a hely itt van; egy érzés amit az igaz barátoktol kapunk.Most már tudom ezt és tudom hogy othhon vagyok."

Drizzt Do'Urden

 
idézet

,,Az élők az élet minden napján búcsúznak. Szerelemmel, barátsággal, annak megerősítésével, hogy az emlékek megmaradnak, ha a test elenyészik is."

Drizzt Do'Urden

 
Idézet

,,Minden ember szabadságra vágyik, de csak kevesüknek van bátorsága, hogy meg is ragadja "

Allende kapitány

 

 
Idézet

,,Csak akkor emelkedhetünk felülkudarcainkon,

gyengeségeinken,ha felismerjük és bevalljuk őket."

Driztt Do'Urden

 
Számláló
Indulás: 2006-01-12
 
Legjobb linkek

A Legjobb Scriptek Szállítója>>> 

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>


 
Elérhetőségeink

 
Guenhwyvar
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
szavazz!
Ki a jobb?
Forgotten realms v. Dragonlance szereplők a kedvenceid? És melyik?

Forgotten-drizzt
Dragonlance-Tanis
Forgotten-Cattie
Dragonlance-Laurana
Forgotten-Bruenor
Dragonlance-Kova
Forgotten-Regis
Dragonlance-Tas
Forgotten-többiek
Dragonlance-többiek
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?