Castle
Pikeman
A: 4 D: 5 HP: 10 DA: 1-3 S: 4 Db/hét: 14 (´ 2) Ár: 60 gold Guardhouse: 500 gold + 10 Ore (Fort)
Jellemzés : Szegény Pikeman le lett fokozva elsőszintű egységgé... Ettől függetlenül az egyik legerősebb alapegység, bár sebzése alacsony és elég lassú. Magas HP-je miatt sokáig bírja.
Halberdier
A: 6 D: 5 HP: 10 DA: 2-3 S: 5 Db/hét: 14 (´ 2) Ár: 75 gold Upg.Guardhouse: 1000 gold + 5 Ore (Guardhouse)
Jellemzés: Gyorsabb és erősebb, csak igen drága. Nagy számban igen kemény ellenfél, de a Lightning Boltot nem bírja jól. Akár támadónak is beválik.
2. Archer
A: 6 D: 3 HP: 10 DA: 2-3 S: 4 Shots: 12 Ár: 100 gold Db/hét: 9 (´ 2)
Archer�s Tower : 1000 gold + 5 Ore + 5 Wood (Guardhouse) Jellemzés: Akárcsak az előző részben, itt is elég gyenge és lassú, viszont olcsó is. Gyorsan továbbfejlesztendő!
Marksman
A: 6 D: 3 HP: 10 DA: 2-3 S: 6 Shots: 24 Ár: 150 gold Db/hét: 9 (´ 2) Upg. Archer�s Tower: 1000 gold + 5 Ore + 5 Wood
Extra: Egy lövéssel két nyilat lő ki. (Ez már döfi! Számszeríjból?!) Jellemzés: Sokkal jobb mint az íjász, nagy számban elég durva lehet. Sajnos kevés HP-je és védelme miatt várostromoknál sokat veszthetünk belőle. Mivel kétszer lő, nagyokat sebezhet, de hamar kifogy a töltényből, egy Ammo Cart szükséges.
3. Griffin
A: 8 D: 8 HP: 25 DA:3-6 S: 6 Ár: 200 gold Db/hét: 7 (´ 2) +3 (Griffin Bastion) Griffin Tower: 1000 gold +5 Ore (Barracks) Extra: Repül. Egy körben két támadásra is visszaüt.
Jellemzés: Végre! Mindig is éreztem, hogy a griffnek semmi keresnivalója a gonosz. Warlocknál... Mint 3. szintű lény igen erős, főleg a sebzése jó, bár kicsit lassú. Furcsa, hogy lakóhelye csak a 4. szintű Swordsman után építhető meg.
Royal Griffin
A: 9 D: 9 HP: 25 DA: 3-6 S: 9 Ár: 240 gold Db/hét: 7 (´ 2) + 3 (Griffin Bastion) Upg. Griffin Tower: 1000 gold + 5 Ore (Griffin Tower) Extra: Repül. Minden támadásra visszaüt.
Jellemzés: Főleg a sebessége miatt éri meg fejleszteni a griffet. Erősebb is, és különleges képessége miatt kiválóan alkalmas ellenséges lövészek blokkolására. Ha azonban ellenünk van, legjobb azonnal megvakítani. Nagy előnye még, hogy igen sokat toborozhatunk belőlük.
4. Swordsman
A: 10 D: 12 HP: 35 DA: 6-9 S: 5 Ár: 300 gold Db/hét: 4 (´ 2) Barracks: 2000 gold +5 Ore (Blacksmith, Guardhouse)
Jellemzés: Jelentősen megerősödött, bár nem jobb mint egy baziliszkusz. Azért jól használható mind támadásra, mind védekezésre.
Crusader
A: 12 D: 12 HP: 35 DA: 7-10 S: 6 Ár: 400 gold Db/hét: 4 (´ 2) Upg. Barracks: 2000 gold +5 Ore + 5 Crystal (Barracks) Extra: Kétszer üt.
Jellemzés: Bár lefokozták, a keresztes lovag még így is a legjobbak közt van. Ugyan nem sebez extrát élőhalottakon, de a dupla támadás ilyen sebzés mellett elég halálos szokott lenni. Ráadásul szerintem nagyon jól lett megrajzolva. Egyetlen hibája a kevés HP, no meg a közepes sebesség.
5. Monk
A: 12 D: 7 HP: 30 DA: 10-12 S: 5 Shots: 24 Ár: 400 gold Db/hét: 3 (´ 2) Monastery: 3000 gold +5 Wood + 5 Ore + 2 minden egyébből (Barracks, Mage Guild Level 1.)
Jellemzés: Hát, nem is tudom... Bár a szerzetesek szépet sebeznek, de igen lassúak és gyengék közelharcban. Ennek fejében viszont legalább olcsók.
Zealot
A: 12 D: 10 HP: 30 DA: 10-12 S: 7 Shots: 24 Ár: 450 gold Db/week: 3 (´ 2) Upg. Monastery: 1000 gold + 2 minden nyersanyagból Extra: 100% sebzés közelharcban is
Jellemzés: Jobb, mint a szerzetes, de szerintem sebzésétől eltekintve nem különbözik egy ősmágustól. Igaz, az árában sem. Jól használható, az ellenfél inkább az íjászainkat szokta szívatni várostromkor. Ja, és semmi köze a Protossokhoz!
6. Cavalier
A: 15 D: 15 HP: 100 DA: 15-25 S: 7 Ár: 1000 gold Db/hét: 2 (´ 2) Training Grounds: 5000 gold + 20 Wood (Stables) Extra: + 5% sebzés minden, a támadás során megtett hatszögért
Jellemzés: Nagyon sokat javult a Homm2 óta, az egyik legjobb 6. szintű egység lett. Bár egy fekete lovagot azért nem győzne le, sebessége és az extra sebzés nagy előny. Önmagában sem rossz, de megéri továbbfejleszteni.
Champion
A: 16 D: 16 HP: 100 DA: 20-25 S: 9 Ár: 1200 gold Db/hét: 2 (´ 2) Upg. Training Grounds: 3000 gold + 10 Wood (Training Grounds) Extra: +5% sebzés minden, a támadás során megtett hatszögért
Jellemzés: Főleg az alsó sebzéshatár, no meg a sebesség növekedése jó benne. A Haste varázslattal a bajnokunk a csatamező egyik végéből a másikba egy kör alatt jut el, és persze a nekifutás miatt jó nagyot sebez. Ha már egy ellenfél áll előtte, érdemes megkerülni és �hátba támadni�, így nagyobb a sebzés. Vigyázat, ezt a taktikát az AI is használja! A Berserk igen csúnya varázslat ellene...
7. Angel
A: 20 D: 20 HP: 200 DA: 50 S: 12 Ár: 3000 gold Db/hét: 1 (´ 2) Portal of Glory: 20000 gold + 10 minden nyersanyagból (Monastery) Extra: Repül. 150% sebzés ördögök ellen. Eggyel növeli a saját csapatok morálját.
Jellemzés: A legjobb egységek közé tartozik. Nemcsak a támadó-védő értékei magasak, hanem ráadásul mindig maximálisat sebez, mintha állandó Bless varázslat lenne rajta. Ezenkívül rendkívül gyors is. Talán egyetlen hibája, hogy semmiféle mágia-ellenállása sincs, márpedig ha egy (vagy több) Berserk-elt angyal nekiesik saját seregeinknek, akkor már csak imádkozhatunk... Mellesleg drága is, de nem kell hozzá nyersanyag.
Archangel
A: 30 D: 30 HP: 250 DA: 50 S: 18 Ár: 5000 gold Db/hét: 1 (´ 2) Upg. Portal of Glory: 20000 gold + 10 minden nyersanyagból (Portal of Glory) Extra: Repül. 150% sebzés ördögök ellen. +1 Morál minden saját csapatnak. A csatában egyszer Resurrection-t varázsolhat Expert szinten.
Jellemzés: A LEG. Azaz a legmagasabb A és D, a legnagyobb gyorsaság. Bár a HP-je csak 250, ez elnézhető. Főleg gyorsasága lényeges, mivel így mindig mi kezdjük a csatát. A feltámasztó képessége se rossz, az esetleges veszteségeket így kiküszöbölhetjük. Sajnos ő se imunis semmire, de ez kit érdekel, hisz mire az ellenfél lépne, már nincs neki mivel... Néhány arkangyal és reszkessetek, ördögök! Valószínűleg nincs még egy továbbfejlesztett lény, amely ennyire másként nézne ki, mint az eredeti.
Inferno
Imp
A: 2 D: 3 HP:4 DA: 1-2 S:5 Ár: 50 gold Db/hét: 15 (´ 2) + 8 (Birthning Pools) Imp Crucible: 300 gold + 5 Wood + 5 Ore (Fort)
Jellemzés: A gremlin után a leggyengébb egység, tulajdonságaihoz képest drága is. Viszont nagy számban lehet előállítani. Bár van szárnya, sajna repülni nem tud, bár igen viccesen ugrál.
Familiar
A: 4 D: 4 HP: 4 DA: 1-2 S: 7 Ár: 60 gold Db/hét: 15 (´ 2) +8 (Birthning Pools) Upg. Imp Crucible: 1000 gold (Imp Crucible) Extra: A csatában, ha az ellenfél hőse varázsol, a varázslat SP értékének 20%-át �abszorbeálja� és saját hősének adja.
Jellemzés: Sokkal jobb, mint az Imp, lévén hogy igen gyors és szívósabb is. Különleges képessége engem már sok szorult helyzetből segített ki.
2. Gog
A: 6 D: 4 HP: 13 DA: 2-4 S: 4 Shots: 12 Ár: 125 gold Db/hét: 8 (´ 2) Hall of Sins: 1000 gold + 5 Ore (Imp Crucible)
Jellemzés: Bár a 2. szintű lövöldözős lények közt élen jár a HP és a sebzés tekintetében, alacsony védelme hátrány lehet. Ráadásul igen drága is.
Magog
A: 7 D: 4 HP: 13 DA: 2-4 S: 6 Shots: 24 Ár: 175 gold Db/hét: 8 (´ 2) Upg. Hall of Sins: 1000 gold + 5 Mercury (Hall of Sins) Extra: Lövése egy tűzlabda, amely a célpont szomszédos mezőire is hat.
Jellemzés: Kétségtelenül igen jó- és igen veszélyes. Mivel lövése minden szomszédos lényre is hat (a sajátjainkra is), óvatosan kell vele bánni. Magas sebzése különösen durvává teszi. Közelharcban azonban gyenge alacsony védelme, no meg az 50%-al kevesebb sebzés miatt. Ja, és ő a legdrágább 1. szintű lény. Ha az ellenfél lassú, érdemes Frenzy-t varázsolni rá egy támadás erejéig.
3. Hellhound
A: 10 D: 6 HP: 25 DA: 2-7 S: 7 Ár: 200 gold Db/hét: 5 (´ 2) + 3 (Cages) Farnate: 1500 gold + 10 Wood (Imp Crucible)
Jellemzés: Talán az egyetlen lény (a Giant mellett) amit nem kell feltétlenül továbbfejleszteni. Nagyon gyors, jól támad, és a sebzése a 3. szintűek közt a legmagasabb. Legfeljebb alacsony védelme az, ami ez ellen szól.
Cerberus
A: 10 D: 8 HP: 25 DA: 2-5 S: 8 Ár: 250 gold Db/hét: 5 (´ 2) + 3 (Cages) Upg. Farnate: 1500 gold + 5 Sulfur (Farnate) Extra: Egyszerre 3 ellenfelet is támadhat, és nem ütnek vissza neki.
Jellemzés: 1-el gyorsabb, keményebb, de sebzése kisebb. Ezt azonban extra képességei kompenzálják. A legjobb (szerintem), ha cerberusok és pokol-kutyák is vannak csapatunkban fele-fele arányban. Ellenfélnek elég kemény, legjobb, ha nem engedjük lövészeink közelébe. Egy hátránya még az ára, és, hogy hetente csak kevés áll rendelkezésre belőle.
4. Demon
A: 10 D: 10 HP: 35 DA: 7-9 S: 5 Ár: 250 gold Db/hét: 4 (´ 2) Demon Gate: 2000 gold + 5 Wood + 5 Ore (Hall of Sins)
Jellemzés: Elég közepes gyalogos lény, bár sebzése jobb a Swordsmanénél. Nagy előnye viszont, hogy rendkívül olcsó. Ha pedig vannak Pit Lordjaink, igen sok démont állíthatunk elő teljesen ingyen.
Horned Demon
A: 10 D: 10 HP: 40 DA: 7-9 S: 6 Ár: 270 gold Db/hét: 4 (´ 2) Upg. Demon Gate: 2000 gold + 5 Wood + 5 Ore (Demon Gate)
Jellemzés: A démon fejlesztve +5 HP-t kap, gyorsabb lesz, és ráadásul továbbra is olcsó. Persze nem versenyezhet a crusaderrel.
5. Pit Fiend
A: 13 D: 13 HP: 45 DA: 13-17 S: 6 Ár: 500 gold Db/hét: 3 (´ 2) Hell Hole: 3000 gold (Demon Gate)
Jellemzés: Hmm... Úgy látszik, az Inferno-ban szeretik a 13-as számot. Előbb a magóg, most meg ez... Szóval egy újabb gyalogos lény, nem túl sok HP-vel, bár egyébként nem rossz. Gyorsan kifejleszthető, de inkább továbbfejlesztendő.
Pit Lord
A: 13 D: 13 HP: 45 DA: 13-17 S: 7 Ár: 700 gold Db/week: 3 (´ 2) Upg. Hell Hole: 3000 gold + 5 Mercury + 5 Sulfur (Hell Hole, Mage Guild Level 2.) Extra: Egy teljesen elpusztult saját csapatot a csatában egyszer démonokként fel-támaszthat. A keletkezett démonok száma nem lehet nagyobb a Pit Lordok számánál. A feltámasztás HP szerint megy, így pl. 7 goblinból 1 démont támaszthatunk fel.
Jellemzés: Bár eggyel gyorsabb, nem emiatt kellett kifejleszteni. Képességét egyszerű használni: fogadjunk fel néhány goblint (például), majd támadjuk meg a legközelebbi ellenfelet, és ütessük le velük a goblinokat. Ha az ellenfél még erre se képes, besegíthetünk egy Fireball-al, és máris néhány démonnal gazdagabbak vagyunk. A tanulság: ha goblin vagy gremlin vagy, ne csatlakozz egy infernós sereghez... A pit lord amúgy csatában sem rossz, de könnyen elhullik, ha mindenki rászáll.
6. Efreet
A: 16 D: 12 HP: 90 DA: 16-24 S: 9 Ár: 900 gold Db/hét: 2(´ 2) Fire Lake: 4000 gold + 10 Ore + 3 Gems + 3 Mercury + 3 Sulfur (Demon Gate, Mage Guild Level 1.) Extra: Repül. Fire Magicre immunis. 150% sebzés dzsinnek ellen.
Jellemzés: Az ifritek a legerősebb repülő egységek a 6.-7. szintű lények közt. Gyorsak, rengeteg a HP-jük, nagyot sebeznek és immunisak a tűzre. Maximum a védekezésük alacsonyabb. A Slow a leghatásosabb ellenük. Ja, és persze Armaggedon-t is nyugodtan sütögethetünk el mellettük.
Efreet Sultan
A: 16 D: 14 HP: 90 DA: 16-24 S: 13 Ár: 1100 gold Db/hét: 2 (´ 2) Upg. Fire Lake: 3000 gold +5 Ore + 5 Gems + 5 Mercury + 5 Sulfur (Fire Lake) Extra: Repül. Fire Magicre Immunis. 150% sebzés dzsinnek ellen. Állandó Fire Shield.
Jellemzés: Sokkal erősebb a szultán a normál ifritnél. Sebességben csak a Dragon Fly versenyezhet vele. A Fire Shield minden ellenséges támadás sebzésének 20%-át �visszaüti� a támadóra, ezért jól bír sok támadást is. Ha ellenünk van, ne támadjuk meg közvetlenül, inkább lövöldözzük le messziről. Ha megkapjuk az Armeggadon-t minél hamarabb fejlesszük ki őket.
7. Devil
A: 19 D: 21 HP: 160 DA: 30-40 S: 11 Ár: 2700 gold + 1 Mercury Db/hét: 1 (´ 2) Forsaken Palace: 15000 gold + 10 Wood + 10 Ore + 20 Mercury (Hell Hole, Fire Lake) Extra: Teleportálva közlekedik. Eggyel csökkenti az ellenfelek szerencséjét. 150% sebzés angyalok ellen. Nem ütnek vissza neki.
Jellemzés: A speciális képességek lénye. Inkább ezek miatt, és nem értékei miatt veszélyes. A teleportálás igen hasznos várostromokkor, de a legjobb az, hogy nem ütnek vissza neki, mivel a HP-je kevés. Ez a fő hátránya, ezért támadóvarázslatokkal jól lehet védekezni ellene. Ezenkívül igen alacsony a sebzése és nem is olcsó.
Arch Devil
A: 26 D: 28 HP: 200 DA: 30-40 S: 17 Ár: 4500 gold + 2 Mercury Db/hét: 1 (´ 2) Upg. Forsaken Palace: 20000 gold + 5 Wood + 5 Ore + 20 Mercury (Forsaken Palace) Extra: Teleportálva közlekedik. Eggyel csökkenti az ellenfelek szerencséjét. 150% sebzés angyalok ellen. Nem ütnek vissza neki.
Jellemzés: Főleg gyorsasága számít, a második leggyorsabb lény. Gyakorlatilag oda teleportál, ahova akar, akár a pálya másik csücskébe. Jó magas védelme is van, de a HP-je továbbra is kevés. Viszonylag olcsó. Érdemes magas morállal ellátni (Mirth), mivel így támadás után esetleg máris visszavonhatjuk az élvonalból. Magas védekezése miatt viszonylag bírja a strapát. |