A ritmusgyakorlat megoldási menete
A ritmusgyakorlat lehet egyszólamú és többszólamú.
Kigyűjtjük helyiértékek (!) szerint a ritmusokat a táblán (ez a nagyoknál már kimaradhat). Miután az ütemmutatót megnéztük (elő is lehet mutatni mérővel néhány ütemet), a gyerekek belső hallással önmagukban végigmondják a gyakorlatot. A tanár ezalatt végig hangoztassa a mérőt. Ezután hangosan is: a gyerekek tapsolják (…) a ritmust, és ritmusnévvel meg is nevezik azt (a tanár változatlanul a mérőt kopogja), így a gyerekek kétszeres megerősítést nyernek. Ezután csak magukban mondják a ritmusneveket.
Kétszólamú ritmusgyakorlatnál a két szólam különbözőképpen szólaljon meg, a harmadik a mérő.
Lehet játszani is: osztály egyik fele = mérő – osztály másik fele = ritmus
1. padsor = mérő – 2. = 1. szólam – 3. = 2. szólam
ritmuskánon
ritmushoz szöveg
ostinato ritmus a kül. zeneművekhez. A Boleróé nagyon nehéz!
A SZÓLAMOK CSERÉLŐDJENEK!!!
|