Call of Duty: United
Offensive
Általános információk
fejlesztő: Gray Matter Studios
- Kiadó: Activision
Hivatalos honlap:
http://www.callofduty.com/unitedoffensive
Ha
némi
háttérinformációval
rendelkeztek az alapjátékról, akkor
azt
biztosan tudjátok hogy az Infinity Ward fejlesztette. Ha a
fejlécre
néztek akkor azonban azt láthatjátok
hogy a kiegészítőt a Gray Matter
Studios (Return to Castle Wolfeinstein) fejleszti. Nem
valószínű, hogy
ennek az oka az lenne, hogy az AtVi fejesei nincsenek
megelégedve az IW
munkájával, sokkal inkább azt jelenti,
hogy az IW-s fiúk teljes
erejükkel a Call of Duty 2-n dolgoznak. Akkor talán
térjünk át a
játékra:
A kiegészítőt (az
alapjátékhoz hasonlóan) a majd
öt éves Quake3 motor
hajtja, ám eddig soha nem látott
minőségben. Olybá tűnik, mindig van
egy kis tartalék kipréselnivaló benne,
bár igaz az is, hogy az
alapjátékban is már majdnem 90%-ig
módosított volt ez a motor.
Hangok terén már a Call of Duty-nak sem voltak
gondjai, minden
tekintetben megállta a helyét. Talán
csak egy nagyobb negatívuma volt,
nevezetesen az orosz párbeszédek. A
kiegészítőben sajnos még mindig
angolul beszélnek orosz elvtársaink, de
már egy kicsit oroszosabban. A
keleti fronti párbeszédekért fekete
pont a készítőknek, viszont piros
jár az effektekért és
mindazért az apró-cseprő
hanghatásért, melyek
testet varázsolnak ennek a játéknak.
Vegyük példának a nevezetes
légi
ütközet, melyben például nagyon
realisztikus a szitává lőtt gép
lemezein áthatoló szél
süvítése. Ezek és az ehhez
hasonló apróságok
teszik ki az egészet, teszik hangulatossá ezt a
kivételes gyöngyszemet.
Ez már szinte fokozhatatlan, de ehhez még
hozzájönnek a zuhanó gépek
jellegzetes hangjai, na és persze nem szabad kifelejteni a
sorból a jól
eltalált, repülőgépre felszerelt
légvédelmi ágyúkat,
és az élethű
robbanásokat sem. A számtalan új
fegyver hangja hozza az alapjáték
színvonalát, ami már ott is
tökéletes volt.
Mesterséges intelligencia: A
kiegészítő ebből a szempontból is
hasonlít
elődjére. A szkriptek. Első és második
végigjátszásnál
még nem annyira
zavaró, de amikor ez ember unalmában
végigtolja harmadszor is, akkor
már nagyon rossz az, hogy az autónk mindig ugyan
arra kanyarodik, az
ellen mindig ugyan onnan jön, és mindig ugyan
akkor. Kár érte. Igaz, a
szkriptek és az MI aránya
jócskán javult, de még mindig nem az
igazi.
Az AI IQ-ja kicsit nőtt, de azért még nem egy
kimondott Vágó István...
Az egyik legjobb és legnagyobb
újdonság a pályák
mérete lesz. Ugyanis
az alapjáték kisebb, közelharcra
tervezett térképeivel ellentétben
akár
háromszor, négyszer nagyobbak lesznek a
pályák mind egyjátékos,
mind a
többjátékos módban. Ennek
egyenes következménye hogy a
gépigény kicsit
megnő, de nem annyival mint a pályák. Ha nőnek a
pályák, akkor kisebb
lesz a linearitás, ami megint jó dolog, de
azért nem kapunk teljes
szabadságot.
Az alapjátékhoz hasonlóan az
ellenfeleink itt is a jó öreg németek
lesznek. Igaz, az angol hadjárat a szicíliai
offenzívát dolgozza fel,
de úgy tűnik a játékból
mégis kihagyták az olasz felet, mivel sem a
fegyverek, sem az in-game képek terén nem
véltem felfedezni Mussolini
híveit és fegyvereit sem.
Újdonságként kaptunk egy új
képességet, nevezetesen a sprintelést.
Teljes felszereléssel nem igazán lehet sok ideig
sprintelni. Mindössze
3-4 másodpercig vagyunk képesek gyorsan futni,
amit a testhelyzetünket
jelző kis ikon mutat. Minél többet futunk,
annál rövidebb lesz a csík,
míg nem egyszer csak elfogy. Az
újdonságok listáján
még megtalálható a
gránát "főzése", tehát
tudjuk szabályozni azt, hogy a
gránátunk mikor
robbanjon. Ezt pedig úgy tehetjük meg, hogy
kibiztosítjuk a gránátot,
és az óra már ketyeg, tehát
nem akkor kezd el ,,telni" az idő amikor
elhajítottunk. Ha már
gránátok. Találkozhatunk
füstgránátokkal is az
expanzióban. Nagyon praktikusak lehetnek egy egy
kitörés előtt, vagy
pedig egy bomba telepítésekor, esetleg egy
meglepetés szerű
támadásnál.
Az ötlet jó és a
megvalósítás sem marad le. Nagyon
élethűre sikerültek
a füst, amit egy új részecske effekt
kezel, ami a füstön kívül a
fény
effektet is valóságosabbá
varázsolja.
Egy minimálisan változtattak az MP44
paraméterein is, mivel a készítők
szerint kicsit erősre sikeredett. Ezentúl nagyobbat sebez
majd, de
cserébe leapad a tűzgyorsasága.
Másik újdonság az új
helyzetekből való tüzelés, mert pl
egész máshogy
lehet majd lőni egy autóból, vagy egy
ablakból. Remélhetőleg ez azt
takarja hogy ki tudjuk támasztani a fegyvert az ablakra,
és mondjuk ha
autóból lövünk az nagyot fog
szórni. Sajnos erről több
információ még
nem látott napvilágot.
Az expanziónak a fegyverek terén sincs
szégyenkeznivalója, hiszen az
alapjáték 23 fegyvere mellett helyet kapott
még 12 új fragnövelő, ami
összesen 35 gyilkoló eszközt tesz ki.
Szép repertoár. Végre minden
nemzet kapott saját pisztolyt, az oroszok végre
megkapták a
géppuskájukat (két
félautomata puska), továbbá minden
nemzet kapott egy
új puskát vagy géppisztolyt.
Íme a teljes lista a 4 nemzet fegyvereiről:
Amerikai fegyverek:
- Colt .45
- Mk II gránát
- M18-es Smoke gránát
(füst gránát)
- M1 Carabine
- M1 Garand
- Thompson
- Browning B.A.R.
- Springfield mesterlövész puska
- Bazooka (Páncéltörő
rakéta)
- Browning .30 (telepített
géppuska)
Brit fegyverek:
- Webley Mk 4 (pisztoly)
- M II
gránát
- Lee-Endfield
- Sten Mk IV.
- Sten Mk II. (géppisztoly)
- Bren LMG
- (Springfield
mesterlövész
puska)
Orosz fegyverek:
- Tokarev TT-33
(pisztoly)
- Rd-33 nyeles
gránát
- Mosin-Nagant
- Mosin-Nagant
mesterlövész
- PPSh - 41
- Tokarev SVT-40 (orosz félautomata
puska)
- Degtyarev-Pekhotny 28 (orosz
félautomata puska)
Német fegyverek:
- Luger
- Steilhandgranate (nyeles gránát)
- Mauser Kar 98 K
- Mauser Kar 98 K mesterlövész puska
- Gewehr 43 ( félautomata puska)
- MP 40
- MP 44 (Sturmgewehr)
- FG 42
- Páncélököl
- Flammenwerfer 35 "Flamethrower"
(lángszóró)
- MG 34 (telepített
géppuska)
- Raketenpanzerbüchse "Panzerschrek"
(páncéltörő fegyver,
vállról indítható
kivitelben)
+ két, csak
SP-ben használható
fegyver:
- Anti-Tank
fegyver (telepített)
- AA
Gun
(Légvédelmi ágyú
(telepített))
A telepített fegyverek végre
hordozhatók lesznek, és immár
tárat is
kell bennük cserélni.
A Call of Duty egyik nagy pozitívuma az, hogy nem voltak
unalmasak a
küldetések, ennek két főbb oka volt. Az
első az, hogy rendkívül pörgős
volt a játékmenet, a második az, hogy
volt egy két "extrém" (gyk: nem
gyalogsági) küldetésünk is. Ez
nem lesz másként a United Offensive-ben
sem. Az egyik előzetes képen épp azt
látjuk, hogy egyik elvtársunk
éppen az autó
hátuljáról szórja az
ólmot az ellenre. Egy másikon pedig
egy szovjet páncélost figyelhetünk meg.
Ki ne emlékezne a híres
B-17-eses pályára, ahol a repülőt kell
megóvnunk a Luftwaffe gépeitől,
hogy a célpont felett ledobhassuk bombaterhünket.
Sajnos még nem adtak ki listát a
játékban szereplő
járművekről/repülőkről, de íme
néhány, ami biztosan benne lesz a
kiegészítőben:
-
B-17-es
nehézbombázó
-
He 111
-
IL 2- Sturmovik
-
P47 Thunderbolt
- Elefant
Tank
-
GAZ 67b
- Horch
1A
- T-34
Tank
- M4
Sherman
- Tigris
tank
- Oldalkocsis
motorkerékpár
Egyjátékos kampányok
vázlatokban:
-
10 új
egyjátékos küldetés
-
4 részvevő
nemzet, amiből 3 játszható
-
Kurszki csata,
szicíliai offenzíva
- Ardenneki
offenzíva visszaverése
-
B-17-es
repülős küldetés (brit)
Többjátékos mód
vázlatokban:
- 4
játszható fél
-
12 új fegyver
-
3 új játékmód:
- Capture the Flag (CTF)
- Domination
- Base
Assault
- A
Domination
játékmódban vezethető tankok
és járművek.
A küldetéslemez minimális
rendszerkövetelménye:
- 3D hardveres gyorsítással
ellátott videokártya - 100% DirectX®
9.0a és
Hardware T&L támogatással, valamint 32MB
videomemóriával szerelve
- Pentium®
III 700 vagy Athlon™ processzor
- Microsoft®
Windows®
98/98SE/ME/2000/XP
- 128MB RAM
- 8x CD-ROM drive
- 181MB szabad hely a merevlemezen (plusz 200MB a Windows
swapfájljának)
- 100% DirectX®
9.0a kompatibilis 16 bites hangkártya
- 100% Windows®
98/98SE/ME/2000/XP kompatibilis egér, billentyűzet
- DirectX®
9.0a
|