A GN'R Lies (alcímei: TheSex, TheDrugs, The Violance, The Shockinc Trufh) a Geffen Recordsnál jelent meg,1988. november 30-án. A lemez egyik oldalán újra kiadták az Uzi Suicide EP-jét, a Live?!"@ Like A Suicide lemez számait, (amiből eredetileg csak 25 000-et nyomtak), és rápöccintettek négy újonnan felvett számot is, így ez a lemez csak kitérő volt a rajongók által mohón várt új LP-ig.
"Ki akartunk adni valamit a legutóbbi turné és a következő album között- mondja Slash. - Meg aztán hallottuk, hogy a srácok ötven meg száz dollárokat kénytelenek kiadni egy eredeti Live?!'@ Like A Suicide lemezért. Aztán akartunk csinálni pár új nótát is, amik egy másik oldalról mutatnak meg bennünket, és amik nagyon fontosak voltak nekünk. Igen, ez egy rock n' roll-banda, de ezen belül sokféle különböző árnyalat is megfér. Mi sok nótát írunk akusztikus gitárra is, úgyhogy a Lies teljesen beleillik a képbe."
Az album borítója valami szenzációhajhász magazincímlapra emlékeztet. Ez a Guns ironikus válasza a körülöttük kavargó szakadatlan rémhírekre. "Szüntelen reklámőrület és szenzációhajhászás folyik körülöttünk - mondja Slash. - Csupa baromság. Már olyat is hallottunk, hogy mindannyian meghaltunk egy autóbalesetben, meg hogy ezt csináltuk, meg azt csináltuk. Most adva volt az alkalom, hogy visszájára fordítsuk az egészet, és a képükbe vágjuk." A Guns N' Roses kiállta az idők próbáját, képesek túllépni minden botrányon, minden rágalmon, minden kudarcon, amit a sors rájuk mér. A színpadon vannak igazán elemükben. Amikor szembe néznek a tömeggel, a rajongókat és az ellenségeket egyaránt magával ragadja az előadás.
Amikor a "GN'R Lies" odakerült az "Appetite For Destruction" mellé a US Top Five 1989. februári listáján, a Guns N' Roses lett az első együttes, amelynek egyszerre két albuma szerepelt a legjobbak között. Sokan meglepődtek a "Lies" legújabb nótáinak akusztikus természetén, pedig az anyag nagy része eleve ilyennek született, egy-egy turnén, Slash szállodaszobájában. "Ültem az ágyon a lehalkított tévé előtt és a mennyezetet bámultam - meséli. - A fejem tele volt ötletekkel. én meg hagytam, hogy dolgozzanak bennem. Egy csomó ötletet felvettem magnóra. Mindig be van kapcsolva mellettem..."
Az élőben tomboló sikert arató "You're Crazy", mely eredeti formájában az "Appetite"-on szólalt meg először, meghökkentő metamorfózisával rávilágít a GN'R sikerszámkészítő technikájára. A szám közvetlenül azután íródott, hogy az együttes aláírta lemezszerződését, majd lelassították az eredeti tempóra. "Éreztük, hogy kell valamit csinálni vele" - mondja Slash. De még hosszú és rögös út vezetett a vad "One In A Million" vörösen ízzó kíséretéig. Az együttes soha nem félt az idegen hatásoktól, sőt örömmel '' mutatták be saját jellegzetes feldolgozásukban a "Mama Kin"-t (az Aerosmith anyagából), vagy az Oz-rocker Rose Tattoo-tól a "Nice Boys'-t ("Don’t Play Rock'n Roll"). A .,Reckless Life" és a "Move To The City" mellett ezek egészítették ki a korábbi "Suicide" számokat. Ehhez jött néhány részlet a "Patience"-ből, amely hamarosan listás szólólemez lett, valamint a „Used To Love Her" (melyet ők maguk viccnek neveznek! Ezt viccnek!) így jött össze az oldalanként négy számot tartalmazó mini album.
|