3. szabadedzés
f1hirek.hu 2010.10.30. 23:32
A Red Bull Racing a Forma-1-es Magyar Nagydíj utolsó szabadedzésén is az élen végzett, Mark Webber és Sebastian Vettel a pénteken tapasztaltnál is nagyobb fölénnyel nyert, így nemcsak a szombat délutáni kvalifikáció, de a vasárnapi verseny legnagyobb favoritjai is egyben. Mellettük a két Ferrarira és a két Renault-ra lesz még érdemes figyelni, de a McLarenek is javuló formát mutattak - az eddig látottak alapján azonban Webberékre egyikük sem jelent komoly veszélyt.
A Hungaroringen már háromnegyed kilenckor felbőgtek az első versenymotorok, a GP3-as mezőny tartott szabadedzést, majd 9:45-kor a hétvége első versenye is elrajtolt, a Forma-BMW ifjú titánjai mérték össze erejüket.
Ezek az autók gyerekjátéknak minősülnek a Forma-1-es gépekhez képest, erről a hangjuk is tanúskodik, az F1-es motorokhoz képest ezek legfeljebb csak duruzsoltak.
Amint 10 órakor zöldre váltott bokszutca végi lámpa, néhány percen belül a teljes Forma-1-es mezőny kihajtott a pályára, hogy teljesítse bemelegítő körét, majd ezzel a lendülettel mindenki be is hajtott a bokszba, hogy elvégezzék az autókon a szükséges módosításokat. Ekkor néhány percre csend telepedett a ringre.
Az időjárás továbbra is messze van a júliusban megszokott kánikulától, az utolsó tréning kezdetekor 23 fokos volt a levegő, 32 az aszfalt hőmérséklete. Ennek azért van különös jelentősége, mert ha a körülmények nem változnak jelentősen a versenyre sem, akkor a szuperlágy abroncsok jóval tartósabbak lehetnek, mint azt a korábbi fordulókban megszokhattuk - vélekedett az utolsó Magyar Nagydíjára készülő Bridgestone szakembere a pénteki edzések után.
A bő ötperces csendet végül Lucas di Grassi és a nyomában lihegő Jamamoto Szakon törte meg (a mezőny leglassabb tagja talán azt próbálta ellesni, mások hogyan veszik a Hungaroring kanyarjait...), ők futottak először mért kört szombaton, a brazil bemelegítésként 1:27.831-gyel nyitott.
Az időmérő előtti utolsó gyakorlási lehetőséget értelemszerűen mindenki igyekezett maximálisan kihasználni, így rövidesen a többi pilóta is megkezdte az ebéd előtti programját. Első mért köreit a Ferrari duója futotta meg utolsóként, nagyjából fél óra elteltével.
Amikor a két Red Bull Racing is munkába állt, rögtön el is foglalták az első két helyet, bár pénteki eredményeiktől még Sebastian Vettel és Mark Webber is jócskán elmaradt.
Most is megmutatkozott, hogy bizony a futamon is adódhat majd probléma az általában egyébként sem zökkenőmentes lekörözéseknél, a mért körön lévő Fernando Alonsót az egyik Hispania tartotta fel - a szűk Hungaroringen nem tudott hol félreállni az újonc csapat versenyzője.
Bő húsz perc ugyan hátravolt még az edzésből, és továbbra sem tudni, hogy melyik autó mennyi üzemanyaggal megy, de az egyértelmű volt, hogy Vettel nagyon érzi a magyar ringet, a német saját csapattársa előtt is bő nyolc tizedmásodperccel vezetett ekkor. Webber aztán összekapta magát és előbb 66 századmásodpercre megközelítette, majd 3 tizedmásodperccel túl is szárnyalta (a hétvége során elsőként futott 1 perc 19 másodperccel kezdődő időt) a közben idejéből szintén faragó márkatársát. Ezzel kettejük előnye már igencsak ijesztőnek tűnt a mezőnnyel szemben.
Nem csak a Red Bullok, de Fernando Alonso is át tudta menteni pénteki jó formáját, a Ferrari spanyolja követte a sorban az éllovasokat - azt nem írhatjuk, hogy megközelítette őket, hiszen erről szó sem volt.
Webber aztán tovább javította a hétvégi legjobb eredményt, végül 1:19.574-nél állt meg. Vettel nem tudott 1:20 alá férkőzni, de így is könnyedén megőrizte második helyét Alonso előtt, akinek már bőven egy teljes másodpercnél is nagyobb volt a hátránya Webberrel szemben.
Az edzéseken némi meglepetésre a Renault tartani tudja a Ferrari tempóját, Robert Kubica ezúttal negyedik lett, és Vitalij Petrovot is az előkelő hetedik pozícióban rangsorolták, Felipe Massa (Ferrari) és Lewis Hamilton (McLaren) mögött.
A Force India a mezőny második felében zárt, Vitantonio Liuzzi mindössze nyolc kört tett, komolyabb műszaki problémája lehetett, mivel az utolsó húsz percben már overall nélkül figyelte az eseményeket. A csapat egyébként a pénteki edzések után úgy döntött, leszereli autóiról az új diffúzort, az ugyanis nem hozta a várt eredményeket.
A legjobb újonc istálló némi meglepetésre Lucas di Grassi révén a Virgin lett, a brazil egy hajszállal gyorsabb volt a két Lotusnál.
Az első három edzésen látottak alapján egyáltalán nem lenne meglepetés, ha a Red Bull Racing pilótái egymás között döntenének a 25. Magyar Nagydíj pole pozíciójáról, hiszen nyomasztó fölényben vannak a riválisokkal szemben.
Az időmérő edzést 14 órától rendezik, akkor kiderül, hogy a többieknek sikerült-e valami ellenszert találniuk a Red Bull varázslatos tempójára.
Magyar Nagydíj 3. szabadedzés |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:19.574 |
|
17 |
2. |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:20.058 |
+0.483 |
15 |
3. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:20.724 |
+1.150 |
19 |
4. |
Robert Kubica |
Renault |
1:21.066 |
+1.492 |
19 |
5. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:21.264 |
+1.690 |
16 |
6. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:21.376 |
+1.802 |
17 |
7. |
Vitalij Petrov |
Renault |
1:21.399 |
+1.825 |
15 |
8. |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:21.422 |
+1.848 |
18 |
9. |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:21.473 |
+1.899 |
18 |
10. |
Nico Hülkenberg |
Williams |
1:21.513 |
+1.939 |
18 |
11. |
Rubens Barrichello |
Williams |
1:21.705 |
+2.131 |
19 |
12. |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:21.939 |
+2.365 |
15 |
13. |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber |
1:22.151 |
+2.577 |
21 |
14. |
Kobajasi Kamui |
BMW Sauber |
1:22.337 |
+2.763 |
20 |
15. |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:22.427 |
+2.853 |
19 |
16. |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
1:22.508 |
+2.934 |
22 |
17. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:22.918 |
+3.344 |
14 |
18. |
Vitantonio Liuzzi |
Force India |
1:23.708 |
+4.134 |
8 |
19. |
Lucas di Grassi |
Virgin |
1:24.547 |
+4.973 |
19 |
20. |
Jarno Trulli |
Lotus |
1:24.576 |
+5.002 |
22 |
21. |
Heikki Kovalainen |
Lotus |
1:24.623 |
+5.049 |
22 |
22. |
Timo Glock |
Virgin |
1:24.805 |
+5.231 |
17 |
23. |
Bruno Senna |
Hispania Racing |
1:26.479 |
+6.905 |
21 |
24. |
Jamamoto Szakon |
Hispania Racing |
1:27.176 |
+7.602 |
21 |
|