1. szabadedzés
f1hirek.hu 2010.10.30. 23:20
A csapatok többsége a szokásosnál is kisebb aktivitást mutatott a Magyar Nagydíj első pénteki szabadedzésén, amely a Red Bull már-már nyomasztó fölényét hozta. Vettel saját csapattársa, Webber előtt végzett az élen, a 3. leggyorsabb Kubicát pedig már bő egy másodperccel előzték meg.
Hűvös időre és felhős égboltra ébredt a Forma-1 mezőnye a 2010-es Magyar Nagydíj pénteki nyitónapján, ám amint délelőtt tíz órakor pályára hajtottak az első autók az első szabadedzésen, egy szempillantás alatt a Nap is kisütött a Hungaroring felett. A pilóták 30 Celsius fokos aszfalton kezdhették meg a körözést a pályán, ők maguk viszont annál nehezebben melegedtek bele a szokásos pénteki teendőkbe.
Az első fél órát gyakorlatilag átaludta a mezőny, amit jól mutat, hogy az első gyorskörre 18 percet kellett várni, amennyiben persze Felipe Massa(Ferrari) 1:38-as ideje gyorskörnek nevezhető. A versenyzők edzés elején megmutatkozó szokatlan passzivitása elsősorban annak volt betudható, hogy a pálya aszfaltja a versenyhétvégék elején rendszerint még igen poros, és ilyenkor a gumik is hamarabb elhasználódnak rajta. Márpedig az abroncsokkal csínján kellett bánniuk délelőtt a pilótáknak, mivel mindegyiküknek csupán egy szett keményebb keverék állt rendelkezésükre az első szabadedzésen.
Húsz perc elteltével Adrian Sutil is megfutotta első mértkörét a Force Indiával, és 1:26-tal az élre állt, ám még ezt az időt sem igen lehetett komolyan venni. Annál említésre méltóbb viszont a német kapcsán, hogy a mostani edzésen próbálta ki először versenygépén a nagycsapatok által is használt, új kialakítású hátsó diffúzort, amelytől komoly előrelépést vár csapata. Sutil mellett ezúttal az istálló skót tesztpilótája, Paul di Resta kapott lehetőséget, Vitantonio Liuzzi pénteken tehát alighanem tovább aludhatott, mivel rá csak délután vártak feladatok a pályán.
Az első félóra végén Mark Webber (Red Bull) unta meg a tétlenkedést, és el kezdett szorgalmasan faragni lefelé a vezető időből. Előbb egy 1:24-es idővel az élre állt, majd sorra csípte le a másodperceket, és az edzés 40. percében már egy 1:21.710-es idő virított a neve mellett az eredménylista élén. Őt csapattársa, Sebastian Vettel követte a 2. helyen 1:22.133-mal, a többiek jókora lemaradással követték őket a sorban.
A Red Bull nyomasztó fölénye az edzés hátralevő részére is kitartott. Webber és Vettel felváltva vették el egymástól a vezető helyet, hol egyikük volt néhány tizeddel gyorsabb, hol a másikuk, a többiek viszont a közelükbe sem tudtak érni, amit jól mutat, hogy az első óra végén a 3. helyen álló Robert Kubica (Renault) már több mint egy másodperc hátránnyal követte őket a sorban.
Az igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy a Red Bull legfőbb riválisai vélhetően más programot teljesítettek péntek délelőtt, mert az energiaital-gyáros alakulat. A Ferrari ezúttal ugyanis elsősorban különböző első szárny-konstrukciókat tesztelt és hasonlított össze pilótái segítségével, de a McLaren pilótái sem törték össze magukat a minél jobb időeredmény eléréséért, amit jól mutat, hogy a címvédő Jenson Button például több, mint egy óra elteltével futotta meg legelső gyorskörét a pályán.
Az utolsó fél órában a csapatok már inkább a vasárnapi versenyre kezdték meg a felkészülést, és jól megtankolt autókkal köröztek a pályán, így az élen sorrend a leintésig nem változott. A 2010-es Magyar Nagydíj pénteki első szabadedzését Vettel nyerte Red Bull-os csapattársa, Webber előtt. Őket több, mint egy másodperces hátránnyal követte Kubica a Renault-val, akire ezen a hétvégén különösen is érdemes lesz odafigyelni, mivel a Hungaroring karakterisztikája nagyban hasonlít a monacói aszfaltcsíkéhoz, ahol idén a lengyel végig az élmezőnyben tudott harcolni.
A top 10-be még Button, Rubens Barrichello (Williams), Pedro de la Rosa (Sauber),Fernando Alonso (Ferrari), Nico Rosberg (Mercedes GP), Michael Schumacher (Mercedes GP) és Nico Hülkenberg (Williams) tudott beférni a hungaroringi nyitányon.
A 2008-as világbajnok Lewis Hamilton csupán egy 18. idővel kezdett hazánkban, vagyis csak az újonccsapatok pilótáit tudta maga mögé utasítani, ám ez vélhetőleg kevéssé frusztrálta, hiszen 15 körével ő volt a mezőny legpasszívabb tagja délelőtt. Az újoncok közül a lotusos Jarno Trulli kezdett a legjobban.
A második pénteki szabadedzés 14 órakor kezdődik.
Magyar Nagydíj 1. szabadedzés |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:20.976 |
|
29 |
2. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:21.106 |
+0.130 |
27 |
3. |
Robert Kubica |
Renault |
1:22.072 |
+1.096 |
21 |
4. |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:22.444 |
+1.468 |
17 |
5. |
Rubens Barrichello |
Williams |
1:22.601 |
+1.625 |
25 |
6. |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber |
1:22.764 |
+1.788 |
24 |
7. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:22.772 |
+1.796 |
25 |
8. |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:22.777 |
+1.801 |
25 |
9. |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:22.792 |
+1.816 |
26 |
10. |
Nico Hülkenberg |
Williams |
1:22.966 |
+1.990 |
25 |
11. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:23.003 |
+2.027 |
19 |
12. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:23.007 |
+2.031 |
26 |
13. |
Vitalij Petrov |
Renault |
1:23.249 |
+2.273 |
24 |
14. |
Kobajasi Kamui |
BMW Sauber |
1:23.327 |
+2.351 |
23 |
15. |
Paul di Resta |
Force India |
1:23.520 |
+2.544 |
19 |
16. |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
1:23.780 |
+2.804 |
22 |
17. |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:23.868 |
+2.892 |
28 |
18. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:24.075 |
+3.099 |
15 |
19. |
Jarno Trulli |
Lotus |
1:25.032 |
+4.056 |
22 |
20. |
Heikki Kovalainen |
Lotus |
1:25.210 |
+4.234 |
23 |
21. |
Timo Glock |
Virgin |
1:25.990 |
+5.014 |
21 |
22. |
Lucas di Grassi |
Virgin |
1:26.686 |
+5.710 |
17 |
23. |
Bruno Senna |
Hispania Racing |
1:26.990 |
+6.014 |
34 |
24. |
Jamamoto Szakon |
Hispania Racing |
1:28.157 |
+7.181 |
24
|
|