2. szabadedzés
f1hirek.hu 2010.08.27. 00:34
A malajziai versenyhétvége második szabadedzésén pontosan ott folytatták a csapatok, ahol az első gyakorláson abbahagyták - sokáig úgy tűnt, a Mercedes-motorral hajtott autók ismét kisajátítják maguknak az első négy helyet, ám végül a Red Bull Racing pilótája, Sebastian Vettel egy második idővel jelezte, ők sem lassultak sokat az előző két nagydíjhoz képest.
Magyar idő szerint reggel nyolc órakor a második szabadedzéssel folytatták a felkészülést a csapatok a Forma-1-es Maláj Nagydíjra. Bár körülbelül egy órával a második gyakorlás kezdete előtt egy rövid zápor áztatta a sepangi aszfaltcsíkot, az etap elején a pilóták már teljesen száraz pályára hajthattak fel.
Nem is tétlenkedtek sokáig, ugyanis az időjósok újabb, az előzőnél hevesebb és tartósabb záporokat jeleztek előre az edzés későbbi szakaszára, így a csapatok érthető módon igyekeztek minél több kört megtenni a még száraz pályán.
Ennek megfelelően, mintegy tíz perc elteltével már volt, amikor egyszerre húsz autó tolongott a pályán, ami a leggyorsabb csapatok számára helyenként bizony meg is nehezítette az érdemi munkát a nagy forgalom miatt.
A mclarenes Lewis Hamiltont azonban ez sem gátolta meg abban, hogy (33 ezredmásodpercnyi eltéréssel) pontosan ugyanott folytassa, ahol az első szabadedzésen abbahagyta - 1:34.954-es idővel az élre állt. A Mercedes-motorral hajtott autók uralma is tovább folytatódott, az első félóra végén ugyanis Hamilton mögött Nico Rosberg (Mercedes GP), Jenson Button (McLaren-Mercedes), Michael Schumacher (Mercedes GP) volt a sorrend az első négy helyen.
Mindez persze jelent is valamit, meg nem is, hiszen mint tudjuk, majd a szombati időmérő edzésen, de még inkább a vasárnapi futamon kell igazán gyorsnak lenni, és a Ferrari, valamint a Red Bull Racing vélhetően ennek fényében alakította ki pénteki programját. A szezon első két nagydíjának két élcsapata a második szabadedzés első felében azt tesztelte, hogyan viselkedik a két gumikeverék versenybeállításokkal, jól megtankolt állapotban.
Ez magyarázza, miért szerénykedtek Fernando Alonsóék és Sebastian Vettelék a mezőny hátsó traktusában. Annál baljóslóbb lehet viszont az energiaital-gyárosok számára, hogy Mark Webber az első félóra végén technikai probléma miatt a pálya szélén volt kénytelen leparkolni autóját. A jelek szerint tehát egyelőre tovább sújtják a megbízhatósági gondok a Red Bull Racing pilótapárosát.
Hamarosan féltávjához érkezett a pénteki második szabadedzés, és ez mintegy meg is adta a jelet a versenyzőknek, hogy itt az ideje, hogy kicsit jobban a lovak közé csapjanak. A második háromnegyed óra kezdetén hatalmas tűzijáték vette kezdetét az élmezőnyben - először a hétszeres világbajnok Michael Schumacher futotta meg a hétvége addigi leggyorsabb körét, és vette át a vezetést egy 1:34.674-es idővel, majd alig fél perc elteltével Hamilton villantott ismét, és 1:34.27-es idejével rögtön visszaállt az élre.
Röviddel később Rosberg és Button is újra befurakodta magát Schumacher elé, aki így ismét visszacsúszott a negyedik helyre. A Mercedes-motorokkal hajtott autók külön csatáját látva, Vettelnek is megjött a kedve a száguldáshoz, és jól mutatja a Red Bullok erejét, hogy amint kicsit kevesebb üzemanyaggal hajtott a pályára a német, rögtön feljött közvetlenül a vezető négyes mögé, az ötödik helyre, majd következő gyorskörével Hamilton mögé, a második pozícióba.
Mindeközben a Ferrarinál továbbra sem zavartatták magukat az időeredmények miatt, Alonso és Massa a folytatásban is versenyszimulációt végeztek a kétfajta gumikeveréken. Az utolsó fél órában egyre több csapat követte példájukat, és többek között a McLaren és a Mercedes GP is jobban megtankolt autóval körözött tovább.
Így a folytatásban az élen már nem változott a sorrend, Hamilton végzett az élen, Vettel, Rosberg, Button, Schumacher és a Renault-s Robert Kubica előtt. Alonso a végén egy hetedik leggyorsabb idővel jelezte, a Ferrarikkal vélhetően azért már a szombati kvalifikáción is számolniuk kell majd a többieknek, noha a maranellóiak pénteken csaknem egész nap már a vasárnapi futamra készültek.
A meteorológusok által beígért zápor végül elmaradt, és a versenyzők végig száraz pályán készülhettek a Maláj Nagydíjra. A Kuala Lumpurban megszokott változékony, kiszámíthatatlan időjárás a hétvége további részében is megkavarhatja majd a dolgokat, így már csak emiatt is rendkívül izgalmasnak ígérkezik a folytatás.
Maláj Nagydíj 2. szabadedzés |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
Idő |
Kör |
1. |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:34.175 |
|
27 |
2. |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing |
1:34.441 |
+0.266 |
28 |
3. |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
1:34.443 |
+0.268 |
30 |
4. |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:34.538 |
+0.363 |
24 |
5. |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1:34.674 |
+0.499 |
30 |
6. |
Robert Kubica |
Renault |
1:35.148 |
+0.973 |
34 |
7. |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:35.581 |
+1.406 |
34 |
8. |
Sébastien Buemi |
Toro Rosso |
1:35.660 |
+1.485 |
39 |
9. |
Vitalij Petrov |
Renault |
1:35.872 |
+1.697 |
20 |
10. |
Adrian Sutil |
Force India |
1:35.957 |
+1.782 |
32 |
11. |
Kobajasi Kamui |
BMW Sauber |
1:36.018 |
+1.843 |
38 |
12. |
Vitantonio Liuzzi |
Force India |
1:36.221 |
+2.046 |
34 |
13. |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber |
1:36.325 |
+2.150 |
33 |
14. |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
1:36.325 |
+2.150 |
39 |
15. |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:36.602 |
+2.427 |
30 |
16. |
Rubens Barrichello |
Williams |
1:36.813 |
+2.638 |
26 |
17. |
Nico Hülkenberg |
Williams |
1:37.415 |
+3.240 |
19 |
18. |
Jarno Trulli |
Lotus |
1:38.454 |
+4.279 |
34 |
19. |
Heikki Kovalainen |
Lotus |
1:38.530 |
+4.355 |
32 |
20. |
Mark Webber |
Red Bull Racing |
1:38.786 |
+4.611 |
13 |
21. |
Timo Glock |
Virgin |
1:39.061 |
+4.886 |
23 |
22. |
Lucas di Grassi |
Virgin |
1:39.158 |
+4.983 |
29 |
23. |
Karun Chandhok |
Hispania Racing |
1:41.084 |
+6.909 |
27 |
24. |
Bruno Senna |
Hispania Racing |
1:41.481 |
+7.306 |
32
|
|