Glock navigátor segítségével tartotta Räikkönent
f1hirek.hu 2008.03.18. 18:41
A Toyota elégedetten távozhatott Ausztráliából, még akkor is, ha egyik pilótája sem szerzett pontot. A Kölnben székelő japán gárda roppant versenyképes volt, és új versenyzőjük, Timo Glock is jól szerepelt kieséséig, pedig több nehézséggel is meg kellett küzdenie a németnek.
A Toyota már azzal meglepte a mezőnyt, hogy a rutinos Jarno Truli mellett a 2004-ben 4 futamon rajthoz álló, a Forma-1-be most visszatérő Timo Glock is beverekedte magát a kvalifikáció utolsó etapjába, vagyis a legjobb tíz pilóta közé. Igaz, váltócseréje és Mark Webber feltartása miatt végül 10 hellyel hátrébbról indult.
A futam aztán már nem alakult ennyire jól a csapat számára, Trulli a 20. körben állt ki műszaki probléma miatt, míg Timo Glock csúnyán összetörte magát.
"Első toyotás versenyemet fájdalmasnak nevezném, hiszen az ütközéskor a kormány eléggé megütötte a kezemet, de Malajziára már rendben leszek"- szólaltatta meg Timo Glockot a Frankfurter Allgemeine Zeitung internetes magazinja, a FAZ.net.
"Egész verseny alatt alulkormányozott volt az autó, az első gumik ezért gyorsan koptak, ráadásul sok üzemanyaggal is kellett rajtolnom a stratégia miatt. Amikor Kimi megpördült mögöttem, arra gondoltam, na végre, növelhetem az előnyömet"- idézte fel a baleste előtti pillanatokat a német.
"De aztán sajnos az egyik kanyart kicsit kiszélesítettem, és a fűre hajtottam. Az edzéseken is kisodródtam egyszer vagy kétszer, és most is azt hittem, hogy vissza tudok jönni a pályára. Azonban egyszer csak a levegőbe emelkedtem, mint egy repülő a felszállásnál. A becsapódáskor a felfüggesztés apró darabokra tört. Nem láttam az ugratót, de egy akkora sáncnak nem lett volna szabad ott lennie. Talán siúgrást rendeztek ott a télen? Jövőre ezt mindenképpen ki kell iktatni onnan"- bosszankodott a német, aki minden bizonnyal pontokkal távozott volna Melbourne-ből, ha nincs az a néhány másodperces légi út.
Glock azt is elmondta a németeknek adott interjújában, nem ért egyet a versenybírók azon döntésével, hogy Mark Webber kvalifikáción történő feltartásáért 5 helyes rajtbüntetést kapott. Sőt, neki az ausztrál pilóta is azt mondta, nem érzékelte, hogy feltartották volna.
A 26. születésnapját ma ünneplő versenyzőnek ettől függetlenül nincs oka szomorkodni, hiszen Toyotájával sokáig tartotta a ferraris Kimi Räikkönent: "Ez nagyon izgalmas volt. A jobb oldali visszapillantómból kiesett a tükör, így a versenymérnökömet kértem meg, hogy a tévében látott képe alapján mondja nekem, hogy hol van Kimi. Szünet nélkül beszélt hozzám, így tudtam védekezni Kimi ellen. Mókás volt, legalábbis a repülésig mindenképpen."
|