Citroën C3
Taki Dani 2007.10.28. 11:36
Egyik nagyon jó barátom, Endy kérésére írtam ezt a Real Car cikket. A címből kitalálhatjátok, hogy a Citroën C3-ról van szó. Bizonyára tudjuk, hogy ez egy teljesen átlagos, mindennapi autó, de a kérés nekem parancs... És hát a parancs az parancs :D. Tehát Endy örülhet, hogy megírtam a cikket, más pedig abba, hogy belekezdek az ő általa kért autókról szóló cikkeket is. Nos ne is habozzatok, nézzük csak azt a cikket!
A Citroën C3-at, 2002-ben mutatták be a Párizsi autószalonon, mint minit. Bár kitudja miért tervezte a Citroën a C3-at egy mininek, ha egyszer eleve 5 ajtót számolhatunk a kasztnin, és méreteiben is sokkal nagyobb, mint egy Smart, vagy egy Mini… Nos lényeg ami lényeg, a miniből egy kompakt kategóriájú kis autó lett, melyet már 2003-ban gyártásba helyeztek. Bizonyára sokan kedvelték, a kis és aranyos Saxo nevet viselő modellt is, de a Citroën úgy döntött, ideje nyugdíjba vonultatni az öreglányt, és a Saxo-t váltotta le a C3.
Ahogy a velem ellentétes nem, vagyis a nők mondanák, a C3-at a tervező, Donato Coco egy igazán nőies, mondhatni “gömbi” formával áldotta meg, ezért a férfiak csak esetleg a családalapításra, és a jó tuningolási lehetőségekre gondolva döntenek úgy, hogy egy ilyen személygépkocsit vásároljanak. A C3-at igen tartalmas motorválasztékkal látta el a francia gyár: a legkisebb motor egy 1.1 literes benzines, mely ösz-visz 59 lóerőt tud. Az előbb említett tuningolási lehetőségeket nem éppen az ezzel a motorral ellátott változatra értettem:D, mert ugyebár egy bevásárló útra, és arra, hogy talán órákat álljunk a dugóban, tökéletes a csekély fogyasztás miatt, de arra már kevésbé, hogy 180-al döngessünk a német Auto Bahn-on, ugyanis közel sem visz annyit az ezzel a motorral fölszerelt változat. Ezután jön egy 75 és egy 90 lovas 1.4-es benzines, és az ugyanekkora lökettérfogatú diesel, mely 70 lóerős. Ezután már csak az 1.6-os motorok vannak, méghozzá a 110 lovas benzines és a 92 lovas diesel.
2006-ban a kis Citroën is ráncfelvarráson esett át. Aki a régit szerette, az se nagyon eshetett kétségbe, ugyanis francia szokás szerint a C3 is csak alig látható, alighogy a lámpákon és az első lökhárítókon végbemenő változtatásokon esett át. Na és ugyebár ott van az 1.6-os diesel motor, melyet a francia cég 92 lóerőről 110 lóerőre tuningolt. Ez elég nagy változás ebben a motorban, tekintve, hogy átlagosan az utcai autók motorján változtatnak, csak pár paripa erejével lesz nagyobb annak teljesítménye. 2008-ban viszont teljesen új kasztnival fogják gyártani a C3-at, így aki még a mostani verziót szeretné megvásárolni, az kapkodhat. Persze megéri várni az új verzióra, ugyanis igaz hogy elvesztette a “gömbi” formáját, de legalább olyan szép lesz, mint régi változata.
A C3-nak szerencsére készült egy cabrio változata is, mely a Citroën C3 Pluriel nevet viseli. A C3 nevezt viszont nem tudom miért aggatták rá a nyitott tetős változatra, ugyanis ránézésből semennyire sem egyezik mindennapi változatától, viszont ez a kis kocsi nagyon jól variálható. Kis erőfeszítéssel egy városi kisautóból spider-t, abból pedig akár kis rakterű pickup-ot csinálhatunk. Persze a pénzt amit kifizetünk érte már sajnos nem ilyen kis erőfeszítéssel lehet összesprórolni, legalábbis egy átlag embernek biztos nem. A nyitott tetős változat mellett egy terepjáró változat is készült, melyről nincs sok infom, ezért csak ezt az egy mondatom írom róla, de azt tudom, hogy a neve C3 Xtreme.
|