Toyota : Alfa Romeo 8C Competizione |
Alfa Romeo 8C Competizione
Ghost Rider 2007.03.22. 15:45
A 30-as, 40-es években az Alfa sorra nyerte a 24 órás versenyeket a 8C megjelölésű szupermodelljével. A 8C a motorban elhelyezkedő 8 hengert jelöli. A Le Mans-i és az egyéb 24 órás versenyeken létrejött győzelmek miatt döntött úgy az Alfa Romeo, hogy sportkocsikat kezd építeni. A sok évnyi olasz sportkocsi gyártás tapasztalata alapján létrejött az Alfa legújabb szuperszép szupersportkocsija, a 8C Competizione...
Ezúttal is Olaszországba visz utunk, de ezúttal nem Modena-ba, vagy Maranello-ba, hanem Milánó mellé, Aresébe, ahol az Alfa Romeo székhelye van. A sok újságíró, tesztelő, és gazdagabb turista itt tesztelheti le az Alfa Romeo legújabb, még csak prototípus modelljét, a 8C Competizione-ét. Ebbe a kocsiba az a V8-as motor van, mely a most kapható Maserati-kban található, persze az MC12-t leszámítva, ugyanis abban egy V12-es blokk található. Nos ennek a V8-asnak 4,7 liter a lökettérfogata, s össz- visz 450 lóerőt tud… Ezt a motort közvetlenül az első tengely mögé ültették be, eléggé közel az utastérhez. Ezenkívül a 6 fokozatú váltó, és a kuplung az első differenciál elé került. Ezt az elrendezést Transaxle-nek nevezik, mely az elöl- hátul 50: 50 arányos súlyeloszlást biztosítja a kocsinak…
Az Alfa ehhez a kocsihoz egy külön vörös festéket kevert ki, mely az Alfa Romeo vérét jelképezi. A festék neve Rosso Corse, vagyis verseny vörös. Ahhoz, hogy ilyen színben pompázzon a kocsi, a gyárban 7 rétegen festik le a kocsit, mindegyik rétegben elegendő vörös és ezüst festékkel… A kocsi 450 lovat tud, és a viszonylag könnyű, 1400 kilós súlynak köszönhetően könnyen szökken az autó végsebessége 300 km/h fölé, s gyorsulása is igen megnyerő: 4,5 s – 0-100 km/h.
A kocsihoz az alkatrészeket neves tuning cégek szállítják. A lengéscsillapítókat a Bilstein, a felettébb igényes futóművet a Vaccari & Bossi, mely a Lamborghini Murciélago-nak is szállít futóműveket, s a karbonból készült kasztni összeszerelését pedig az I.D.E.A. nevű cégre bízták… Ezenkívül a belső tér, és az ugyancsak karbonból készült ülések kárpitozására pedig Schedonit nevű cég gondoskodik, mely az egyik, ugyancsak az egyik olasz luxus- sportautó gyár, a Ferrari kárpitozásáért felelős.
A legnagyobb rossz hír az, hogy ebből a modellből mindössze 500 darabot gyárt az Alfa, és annak is darabját nem kevesebbért, mint 150 ezer euróért, vagyis 41 millió forintért árulja majd… A gyártást az olasz autógyár 2007 szeptemberében, a Frankfurti autó kiállításon kezdi meg majd. Ezenkívül az autóból spider változat is fog készülni, amely a gyengébbek kedvéért a nyitott verziót jelenti...
|