Kipufogóval túl sok tapasztalatom nincs, csak azt tudom, hogy gyárival nagyon gyenge hangja van, legalábbis előző gazdája szerint. Most egy "Remus Sportauspuff" van fennt, ezzel szépen szól. Én imádom a hangját, néha jobban bejön mint a tipikus 4T négyhenger feeling. (lehet ezért szemezek a 250-es TZR-el?) Nem túl hangos, nem is az a lényeg, hanem a hang típusa, olyan öblösebb, mélyebb, mintha 250-es lenne.
Mindig mondják, hogy jó olaj kell bele. Hát ez érdekes téma. Én használtam bele nagyon márkás olajat, s végül kevésbé márkásat, de az utóbbival jobban elégedett voltam, szerintem az a lényeg, hogy full szintetikus legyen, a márka mindegy.(de azért nem a legolcsóbb, 2000-től felfele) Vételnél, nem is a korára, hanem a motor állapotára nagyon oda kell figyelni, elsősorban az elektronikus kipuvezérlésre. A gyújtás ráadása után egy villanymotor hangját kell hallani, ha ez működik akkor valószínű (!), (de még akkor se 100%) hogy jó, de ha az elektronika jó, akkor csak mechanikus baja lehet, mert bowdeneken keresztül vezérli a kiömlőnyílás méretét. Valamint a blokk hangja, lehetőleg ne zörögjön, főtengely-hajtókar csapágyak rendben legyenek.
Végül. Szerintem a 125ös "szupersportmotor" RS, Mito, TZR közül (most az NSRt nem számítom bele, mert az nem annyira szupersport) a TüZéR a legjobb kompromisszum. Először is japán,(az olasz változat blokkja is) eleve tartósabbak az alkatrészei mint az olaszoknak, szinte ugyanúgy megy, jóval olcsóbb mint egy Mito Evo, nagy testű, és lehet akár olyan szép is, meg nembeszélve sokkal kevesebbet fogyaszt és simán FZR 400-nak nézik, vagy sportdobbal 250es TZRnek.
| | |