moci-auto
Menü
 
Zene
 
Linkek
 
Ennyien jártatok itt:
Indulás: 2006-05-17
 
JÖVÖK
 
Csak öszintén!
Hogy találtál az oldalra?

Google
Úgy adta valaki a linket
Gportálon keresztül
Egyéb úton
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Egyéb
 
Olvass
 
Képek
 
 
Üdv!
 
Számlálo
látotagó olvassa a lapot.
 
Mitsubisi avagy Subaru?
 
A subaru-hoz és a mitsubishi-hez tartozo hasznos linkjeim
 
szavazz!
Milyen az új diesing?
Milyen az új diesing?

nem tetszik
mind2 jó volt
eggyik sem tetszik
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
:DD
 
:P
engbanner_1
 
Subaru Impreza teszt
Subaru Impreza teszt : subaru impreza teszt

subaru impreza teszt

  2006.10.06. 21:21

sajnos még nem találtam meg az auto történetét de még keresgélek rajta vagyok a témán!:)

Találkozás a Subaru szörnyetegével
Subaru Impreza STI Type 320 rendhagyó teszt
Rali-fanatikusok ne is olvassák tovább. Ez a cikk nem fog súly-lóerő arányokkal dobálózni, nem lesznek benne nyomatékgörbék, nem fogom ecsetelni az erőcsúsztatás szépségeit. Próbálom utcai autóként megítélni a földi halandók számára hozzáférhető legerősebb Subarut.

Tesztünk két verzióban készült, a rövidebb változatot olvashatják alább, egy másik szemszögből íródott hoszabb verziót pedig néhány nap múlva.

Az Impreza legerősebb gyári változata Európában 268 lóerős teljesítménnyel kerül utcára. Már ez sem ad okot szégyenkezésre, de egyedi megrendelésre itt Magyarországon is átépítik a járgányt 320 lovasra. Ez a cikk nem a hogyanról szól, a kedves olvasó nem mondhatja, hogy nem figyelmeztettem! Bár csak fotózni mentünk a Hungaroringre, de ha már ott voltunk, próbáltuk kicsit borzolni az autó kedélyeit. Nem eredménytelenül.

Az autó kívülről nem kimondottan szép. Finomítok: erősen megosztja a közvéleményt. Akik tudják, mi lapul benne, azok számára az autó maga a csoda, maga a megtestesült erő, aki viszont csak a formát nézi - a műszaki tartalom ismerete nélkül - annak kissé keszekuszának tűnhet az akapkivitelre utólag felrakott rengeteg spoiler, levegőnyílás, optikai és igazi tuningelem. A beinduló boxer hangja azonban egycsapásra feledteti a vizuális esztétikum hiányosságait. Fojtott morgás, gurgulázó hang, halkan belesípoló turbo, de ez mind semmi. Az igazi az, amikor a szemlélődő kívülről hallja a gázfröccsökkel visszakapcsolgatva fékező autó hörgéseit. Ettől libabőrös lesz az ember háta.

Ha már pont előttem áll meg, csak ráveszem zord szerkesztőnket, hogy vezethessem egy nagyon visszafogott kör erejéig a felspécizett Subarut. A keret nélküli ajtó a márkánál kötelező, a kék kárpitozású kagylóülésbe zökkenve pedig két dolog tűnik fel. Az első: az ülés olyan, mintha valaki a hónom alá nyúlva megszorítaná a hátam. A második: a kocsi belseje sem fog feltétlenül szépségdíjat nyerni. A lényegi elem a középen elterülő fordulatszámmérő, 9-ig skálázva, 7-től pirosan. Többre nem is emlékszem, ez az autó akárhogy is kinézhetne, annyira jó vele menni.

A kulcs formája, mint egy teherautóé a 80-as évek közepén. Indítok, kicsit megilletődve lépek a kuplungra: a 320 lóval alighanem a legerősebb személyautó ez, ami eddig a kezeim közé került. Ennek ellenére a kuplung egész normális, mondhatni civilizált. Nyoma nincs a várt betonkemény pedálnak, szépen lehet vele indulni, az autó méla nyugalommal veszi az 1500-as fordulaton való gurulást. Ilyen lenne 320 pacival együtt kocogni? A váltó kemény, határozott járású, de nagyon rövid utakon és pontosan kapcsolható, öröm vele a váltás. A célegyenes végi kanyart még óvatosan veszem, aztán kitör belőlem a kisördög: nyomok egy kövéret. Az autó készségesen lódul meg, de itt még nincs meg a beígért ménes, ennyit utcai autók is produkálnak esetenként. Viszont 3000 körül már életre kel a hajszárító, a fejem pedig hátranyeklik a tüdőlapító gyorsulástól, aztán már pittyeg is a beépített jelző, hogy illene felkapcsolni (6500-tól nyüsszög és villog is a ketyere). Harmadik, negyedik, a hatás ugyanaz.

Ha nem engedtek volna másodiknál feljebb kapcsolni, megesküszöm, hogy az autó csak 200 lóval gazdálkodik. Az igazi különbség 4-5 fokozatban észlelhető (meg biztos 6.ban is, de ahhoz rövid a Hungaroring), az autó ugyanúgy reagál, mint 1-2-ben: pillanatok alatt elforog a figyelmeztető jelzésig. Félelmetes. Lenne, ha nem kapaszkodna mind a négy kerekével az aszfaltra. A stabilitás kifogástalan, oldaldőlés nincs, bólintás illetve ágaskodás viszont azért van egy kicsi. Az érem másik oldala: mutasson valaki olyan autót, ami 5 másodperc körül van százon és nem ágaskodik fel, mellesleg rugózni is képes...

Közben vége az egyenesnek, beleesek a fékbe. Kívülről már látszott, hogy az autón órmótlan nagy fékek vannak, az elmaszatolt nyomáspont-érzetű pedál ellenére a lassulás bődületes. A kormány precíz, az autó arra megy, amerre a kormányt tekerem. Gázadásra is, fékezés közben is. A kanyarokban viszont hamar kiderül, hogy a felszerelt Bridgestone gumik (Potenza R040) nem a pályára, vagy nem ehhez az autóhoz valók, ugyanis a kenődésig melegednek, már nem is csikorognak, amikor sodródunk valamerre.
A célegyenesbe érve megállok: állórajt. Hárman ülünk a kocsiban, felpörgetem, kuplungról le, padlógáz. Az autó kicsit nyikkan, aztán minden kerekével megkapaszkodik, és már pittyeg is, hogy váltsak. A hatos váltó nagyon sűrű, a második kevés a 100-hoz, és kis gyakorlással biztos lehetne fejleszteni a technikámat is, de amatőr gyorsulási versenyeken nehéz lenne úgy rajthoz állni, hogy a közönség ne írja le azonnal az ellenfelet. Kigurulok, hagyom még járni egy kicsit, hogy a turbó is visszahűljön valamennyire.

Érzem, hogy van némi vér az adrenalinkeringésemben, és kezdek visszatérni a való világba. Számbaveszem az eseményeket, rájövök, hogy a hátszorító ülés kifogástalan, a kormányt egyszer sem kellett kapaszkodásra használni. Az autó hibátlanul van összeállítva, semmi nem zörgött, mocorgott, a keret nélküli ablakokkal együtt is állatira merevnek tűnik a kaszni. A Momo kormányba belefért a lufi, a kocsi pompás aktív biztonsága viszont sok kínos helyzettől megóvhatja a pilótát.

Hol lehetne még javítani? A motoron semmiképpen, az úgy jó, ahogy van. A futómű, beleértve az erőátvitelt is, szintén kifogástalan, kár lenne hozzányúlni. A fék hatása megkérdőjelezhetetlen, a pedálérzeten viszont egy jobban eltalált fékrásegítő segíthetne. A tizenhat millió forintos vételárért viszont adhatnának hozzá kicsit jobban az autó képességeihez illő gumikat, illetve beleférhetne néhány légzsák, csak úgy végszükség esetére. Mondjuk a ködlámpatakarók és a szívócső piros festése helyett. Vagy csak a sárga irigység beszél belőlem?

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
ÓRA

 

 
Ne lopj

 
Szerinted milyen az oldal?
Szavazz!
Milyen az oldal?

pocsék
gyenge minőségű
elmegy...
jo
Legkirályabb
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
!Chat!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Videók
 
Motoros tesztek(küldött any.(moni69))
 
Kedvenc kép
 
Szavazz
Melyik a kedvenc auto márkád?
Melyik a kedvenc auto márkád?

Audi
Opel
Szuzuki
Nissan
Mitsubishi
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK