Márky™ oldala!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Online játékok
 
Játékok (Pc)
 
Ez vagyok én!!

 
Boldog névnapot!
 
Képek
 
Videó
 
Szavazz!
Kinke drukkolsz a Formula 1-ben?

Kimi Raikkonen
Fernando Alonso
Giancarlo Fisichella
Juan Pablo Montoya
Rubens Barrichello
Felipe Massa
Pedro de la Rosa
David Culthard
Robert Kubica
Nick Heidfeld
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szavazz
Kinek drukkolsz a Formula 1-ben?

Lewis Hamilton
Heikki Kovalainen
Ralf Schumacher
Jarno Trulli
Nico Rosberg
Alexander Wurz
Mark Webber
Jenson Button
Takuma Sato
Másnak szurkolok....
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
TrackMania Nations
 
Auto tesztek és leírások
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Virtuális Tuning(VT)
 
Tesztek
Tesztek : Seat Eltea TDI

Seat Eltea TDI

vezess.hu  2006.08.17. 22:21

Moccanni sem lehet a szűk versenyülésben, hatpontos öv szorít, kezünkben az apró Momo kormány, aztán döfünk egy egyest. A TDI szénfekete felhőt okád a reptéri betonon. Dízel versenyautó, létezik ilyen?

TESZT: SEAT ALTEA FENEVAD TDI
 
A fék és a futómű teszi versenyautóvá a Fenevadat
A fék és a futómű teszi versenyautóvá a Fenevadat Egyke maradt az Altea, a gyár lefújta a márkakupát
Egyke maradt az Altea, a gyár lefújta a márkakupát Nincs irgalom: se légkondi, se nyitható ablak
Nincs irgalom: se légkondi, se nyitható ablak

Irány az égéstér!

Reggel 8 óra, az év egyik legforróbb napján. A tököli reptérre indulunk egy dízel Alteával, kipróbálni egy másik dízel Alteát. Ez hülyén hangzik, minek megyünk az FR TDI-vel a reptérre, ahol már reggel 40 fok van, árnyék sehol és a ránk váró autóban nincs klíma, de még az ablakait sem lehet kinyitni? Azért érdemes átülni az egyikből a másikba, mert a trélerről egy versenyautó araszol le.

Míg szériaközeli versenyautóvá érett, az Altea levedlett több száz kilónyi túlsúlyt. Egy megszállott elektronikai bűvész állt neki úgy lecsupaszítani az elektromos rendszert, hogy mindentől megszabaduljanak, ami elhagyható, de minden működjön, amire szükség van. A fogyasztás során 6 kilónyi kábelt húztak ki drótszálanként az autóból.

Altea TDI>200 LE, 400 Nm

A motortérben a versenykuplung, a direktszűrő és a chiptuning új. A tádé nem volt padon, a vezérlést újraíró brit tuningműhely 400 feletti newtonmétert és legalább 200 lóerőt ígért, ami érzésre meg is van. A váltó és a féltengely gyári, mindkettő bírja is a sperrdiffivel és slick gumikkal súlyosbított kiképzést. Kicsit túlméretezték a vasat gyárilag.

A futóműben csak a lengőkarok emlékeztetnek az eredeti állapotra. A felfüggesztést is Monori Gyula, a Zengő Motorsport vezető szerelője tervezte meg és rakta össze. Az állítható rugókat és lengéscsillapítókat a KW szállítja, a többi alkatrész, a hangolás és a beállítás a saját tehetség, tapasztalat és kitartás gyümölcse.

Elúszott a márkakupa

Minden jól alakult, több hónapnyi építés és megfeszített munka után elkészült a versenykész prototípus. Aztán üzentek Spanyolországból, hogy senores, az Altea nem sportmodell, ebből nem lesz maguknál márkakupa. Ezzel a fejleménnyel az a néhány ember járt jól, akik komoly árengedménnyel megvették az átépítéshez berendelt Alteákat. Úgyis mindent kipakoltak volna belőlük, ezért alapkivitelben, manuális klímával érkeztek az autók, aki viszont utcai 2.0 TDI Alteát vesz, az több extrára vágyik, vagy viszi olcsón a simát.

A metálszürkéből fekete Fenevaddá lett dízel Altea egyke maradt, márkakupa helyett Zengő Zoltán a gyorsasági bajnokság futamain indult vele, különösebb eredmények nélkül. Aztán július 20-án eljött a nagy nap, és Monori Gyula bekapcsolta a hatpontos versenyövet.

Pokoli, mennyei

Órák óta tűz nap a ráadásul fekete autóra, legalább 55 fok lehet bent. Elsőre nagyon sok a gomb és a kapcsoló. Ami nekünk elsősorban kell, az a motor hűtőventilátorának és levegőbefúvásnak a kapcsolója, de az ülésből állítható a fékerő-eloszlás is. A két szélső rostélyból sivatagi vihar tör elő, alig enyhítve a forróságot. Jobb volna ablakot nyitni, de le van csavarozva.

Hamar kiderül, hogy aki nem elég magas, az nem lát ki az autóból. A verseny Altea elé leparkolhatna a  mezőnye, észre sem venni. Az ülés hátrébb és sokkal alacsonyabban van, mint az utcai autóban. Moccanni sem lehet a szűk versenyülésben, kezünkben az apró Momo kormány, aztán döfünk egy egyest.

Gyárilag 170 lóerő és 350 Nm a csúcs a 2.0 TDI-ből
Gyárilag 170 lóerő és 350 Nm a csúcs a 2.0 TDI-ből Döbbenetesen tapad, aztán elég gonosz tud lenni a slick gumis Altea
Döbbenetesen tapad, aztán elég gonosz tud lenni a slick gumis Altea Boldogan küzdöttünk a versenyautóval
Boldogan küzdöttünk a versenyautóval

Kifulladásig!

Meglepően civilizáltan indul el a szinterkuplungos autó. A porig ültetett Alteában izgalmas a csatazaj, szigetelés híján minden kavicsot meghallani, mintha egy marék sódert centrifugálnánk. Elöl az AP Racing versenyfék úgy megsemmisíti a tempót, hogy lebegünk az övben és az első kanyarokban a futóműnek nem is marad dolga.

Hosszú felbátorodási periódus után merek először normális tempóval elfordulni. A pontos, de nagyon nehéz kormánnyal küzdeni kell, az autót szintén kipróbáló Nagy Dénesről és rólam is ömlik a víz, ahogy beverjük a sebességeket, és egyre bátrabban közeledünk a kanyarokhoz.

Tombol és elalél

A dízelmotor nagyon furcsa, ahol a felszúrt motorok éledni kezdenek, ott elfogy, és a heveny gyorsulásból nem lesz még durvább. A túltenyésztett dízelmotor pár előretépi az autót, közben okádja a füstöt és állandóan váltani kell. A motor csak 2500 és 4000 között él, ott viszont tombol, majd elalél. A végén még egyszer át kell élni a fékezést, a lassulás ultrabrutál, aztán kiszállás.

Nem tűnök gusztusos élőlénynek a szétizzadt gatyámban és trikómban, fejem mintha fedélzeti hajmosáson volna túl. És mi még csak nem is tűzálló jégeralsóban, trikóban és overallban mentünk. Az pont olyan volna mint bekecsben és síruhában betonozni, a hőségriadó közepén.

Dzsungelből a nagyvárosba

Átülünk az utcai FR-be. Itt kezdjük értékelni a civilizáció megannyi vívmányát, főleg a hővédő üveget és a légkondit. Megyünk pár kört az Altea FR-rel a bóják között. Döbbenetes a különbség, nem értjük, miért billeg így az autó, minek ilyen habkönnyű kormány. És hova lett a lassulás? A motor viszont ebben is erős, ezen a téren a legkisebb a különbség.

Ha nem egy szériaközeli, de mégiscsak versenyautóból ülünk át, mindjárt jobban tetszik az utcai Altea. Lehiggadunk, a narancs-ezüst kúpok helyett a kátyúkat kerülgetjük hazafelé. Az útgyűrődéseken átrázkódva érezni, hogy az Altea FR még így is kemény futóművet kapott az itthoni gödörmennyiséghez képest.

Eszünkbe jut, hogy a fekete az abnormális autó, egy dízel egyterűnek nem a versenypályán, hanem a családnak kell bizonyítania. Ehhez jól jön a tologatható-elsüllyeszthető hátsó ülés (van), a stabil és biztonságos futómű (utcára adott), az erős motor (bőven megvolt), a normális fogyasztás (nálunk 6-9,4 liter között). Két nappal későbbb, mikor az FR-ben gyorsan, csendben és kényelemben száguldunk a Balaton-átúszásra, már csak egy szép és izzasztó emlék a Fenevad.

 
Vendégkönyv
Vállalkozz Te is online, 100% ingyenes könyv!
 
Helló!
 
Látogatók
Indulás: 2006-03-12
 
Linkek
 
Sziasztok!
látotagó olvassa a lapot.
 
Elérhetőségeim!

MSN: vmarky15@hotmail.com

 
Szavazás!
Tetszik az oldalam??

Igen
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Kereső

Google

 
Ne lopj!

 
Szavazz!
Sziasztok!
Tetszik a Need for Speed Carbon játék?

Király
Igen
Elmegy
Nekem nem tetszik
Szar
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hozzáadások

Rakj a kedvencekhez!

Legyen ez a kezdölapom!
 
Letöltés mérő!
 
Pontos idő
 
Végigjátszások
 
Adatok
IP
 

Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség