Ford Mustang Boss 429
hofi 2006.08.13. 14:12
Ha a Ford egy új motort kívánt bevetni a NASCAR-sorozatban,azt előbb 500 szériában gyártott autóba be kellett szerelni.A gyár mindenesetre úgy döntött,hogy az új 7,2 literes erőforrást nem a közepes méretű,akkoriban a sorozatban versenyző Torinókba ülteti be,hanem inkább a Mustangok teljesítményét fokozza vele.A 429-es erőforrás nem hasonlított egyik korábbi Ford motorra sem,a Hemi-alapokra tervezett égéstér kialakításának köszönhetően jóval szélesebb hengerfejekkel dolgozott.Ez a megoldás egyúttal azt jelentette,hogy aMUstang rugós tagjainak a támasztékát szintén meg kellett szélesíteni,ezzel együtt pedig az akkumlátor a csomagtérbe került.A Boss a Top Loaedertől megszokott finom áttételekkel dolgozott,illetve egy négysebességes kézi sebességváltót kapott,mivel az automata egységek az adott teljesítményt képtelenek voltak kezelni.A módosított felfüggesztés elemei közé tartoztak a feljavított rugók,a keresztstabilizátor és az újraszelepezett lengéscsillapítók.Végül a Boss 429-es lett a legdrágább Mustang,mely nem a Shelby gyárából került ki.
Csúcssebesség: 189 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h-ra:6,9 mp
Motortípus: V8
Motortérfogat: 7030 ccm
Sebességváltó: 4-fokozatú kézi
Legnagyobb teljesítmény:279 kW(375 LE)5200-as fordulatszámnál
Legnagyobb nyomaték:609 Nm 3400-as fordulatszámnál
Tömeg: 1760 kg
Fogyasztás: 20,4 l
|