Range Rover
hofi 2006.08.05. 10:57
Az eredeti luxusterepjárót a világsajtó egyöntetű lelkesedése mellett 1970-ben bocsátották ki.A laprugók helyett elöl és hátul egyaránt alkalmazott strapabíró spirálrugóknak köszönhetően nem csupán a terepen teljesített agilisabban a Land Rovernél,de sokkal jobb országúti stílusa is volt osztálya bármely példányánál,belül viszont csaknem limuzinszerűen hatott.Először csak kétajtós változatban forgalmazták,de ennek célszerűtlenségei hamarosan megmutatkoztak,és 1981-re valamennyi modell négy ajtóval jött ki.Az alsó rész,a különálló,létra stílusa alvázával brutálisan erős volt.Előre teleszkópos lengéscsillapítók,míg hátulra önkiegyenlítő Boge-egységek kerültek,s mind a négy kereket tárcsafékkel látták el.A motor az alumíniumöntvény Buick V8-as volt,amelynek jogát a Rover az 1960-as években vásárolta vissza.Ez a motor tökéletesen egyesítette magában a könnyű súlyt a jókora nyomatékkal.
Csúcssebesség: 158 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h-ra:13 mp
Motortípus: V8
Motortérfogat: 3528 ccm
Sebességváltó: 4 fokozatú kézi
Legnagyobb teljesítmény:97 kW (130 LE) 5000-es fordulatszámnál
Legnagyobb nyomaték:277 Nm 3000-as fordulatszámnál
Tömeg: 1756 kg
Fogyasztás: 16,7 l
|