Mitsubishi Pajero Evo
hofi 2006.08.04. 11:53
A Párizs-Dakar ralira épített autóknak robosztus négykerék-meghajtás és az ellátáshoz megfelelő méretű rakodótér kell,ráadásul gyorsnak és megbízhatónak kell lenniük.1997-ben a Mitsubishi útjára indította a Pajero Evót,hogy részt vegyen ezen a versenyen,amivel azonnal be is söpörte az 1-3. helyezéseket.1998-ban megismételte ugyanezt a teljesítményt,ezzel is bizonyítva,hogy nem véletlenül szerencse érte az előző évben.A Pajerónak nagyon erős létraszerkezetű alváza van vastag keresztelemekkel.Elöl független,kettős,háromszög alakú keresztlengőkaros felfüggesztést kapott,míg a meghajtott hátsó tengely spirálrugókon ül.A négykerék-meghajtás átkapcsolható kétkerék-meghajtásra 96 km/órás sebességig.A teljesen ötvözetből készült 3,5 literes motorban hengerenként 4 szelep van,és a Mitsubishi saját MIVEC-rendszerét is használják benne,ami elektronikusan változtatja a szelep ütemezését.A hatalmas lökhárítók a raligyőztes autóból származnak,és 254 mm széles abroncsokat takarnak.
Csúcssebesség: 200 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h-ra:8,1 mp
Motortípus: V6
Motortérfogat: 3497 ccm
Sebességváltó: 5 fokozatú félautomata
Legnagyobb teljesítmény:209 kW (280 LE) 6500-as fordulatszámnál
Legnagyobb nyomaték:347 Nm 3500-as fordulatszámnál
Tömeg: 1986 kg
Fogyasztás: 14,9 l
|