|
DAXTER PSP TESZT
Jak 2006.04.20. 22:27
Kit érdekel Jak?!
Kit érdekel Jak?! A PSP eddigi történetében a GTA Liberty City Stories megjelenésével olyan csoda esett meg, amire senki sem számított. A kiváló játékot ugyanis egy az egyben -csekély grafikai tuningolással- kiadjál PlayStation 2-re is. Azok számára akik a kézikonzolokat csak gagyi, lebutított játékgépeknek hitték, hatalmas arculcsapás lehetett ez a hír, hiszen kénytelenek voltak beismerni, hogy a Sony kézimasinájára PS2 színvonalú, teljes értékű játékok jelennek meg. A GTA sikertörténetéhez hasonló diadalmenetet futhat be a Ready at Dawn legújabb játéka a Daxter is. A döbbenetes képi világgal megáldott Daxter ugyanis nemcsak az eddigi legszebb PSP-s játék, hanem mindenképpen az egyik legjobb is. A kis zsebgép által életre keltett világ elmondhatatlanul részletgazdag, a játékmenet sokoldalú, így nem lennék meglepve, ha hamarosan bejelentenék, hogy kiadják PS2-re is.
JAK AND DAXTERTŐL ÖRÖKÖLVE A Daxter PSP-s verziója az alapművet készítő Naughty Dog közreműködésével készült a Ready at Dawn friss fejlesztőstúdiónál. A játék világa és karakterei így megszólalásig hasonlítanak a PS2-n megismert Jak-sorozatban látottakkal. A különbség mindössze annyi, hogy ez a szemet kápráztató világ immár egy tenyérnyi képernyőn kel életre, sokszor olyan grafikai megoldásokkat használva, hogy a látottak simán összetéveszthetőek a nagytestvérével. Meg merem kockáztatni, hogy egy-egy pályarészlet jobban néz ki, mint PS2-n.
A Daxter tehát megörökölte azt a világot amit a Jak II-ben megismertünk, minden bájával és fantáziájával együtt, újra találkozhatunk Jakkel, akit az intróban a szemünk láttára rabolnak el, így a feladatok kizárólag Daxterre, a játéktörténelem nem egyik, hanem a legviccesebb karakterére hárulnak. A Daxterben a küldetéseket a Jak 2-ből megismert módon , több hatalmas városban vehetjük fel. A pontból B-be kis motorkerékpárunkkal juthatunk el. Lényeg a lényeg, a Daxterben minden a régi, a világ változatos és monumentális, a karakterekt rendkívül jól eltalálták, az átvezető mozik viccesek és nagyszerűen megrendezettek, a játékmenet mindvégig változatos, a különbség csupán a főhős személye.
KÜLDETÉSEK Sokat beszéltünk már a Daxter grafikájáról, de nem beszéltünk még a küldetésekről. Szerencsére a Daxter amennyire szép annyira változatos is. Minden egyes világ más hangulatú megjelenést és a pályához passzoló kihívásokkal teli megoldást kapott. A fő feladatunk a várost megszálló rovarok likvidálása, amihez elektromos légycsapónkat és a kis tartályos permetezőkannánkat használhatjuk: a játék elején cs zöldes méreggel irthatjuk az ízeltlábúakat, később naplammal is megtölthetjük, majd elektromos bombákat is kilőhetünk vele. A fegyver gyilkoló funkciója mellett egyfajta jetpackként is használható, mégpedig úgy, hogy a felugrást követően a kör gombot lenyomva rákapaszkohatunk a fecskendőre, így Daxter Boba Fett módjára lebegni kezd. Minden egyes töltet más és más magasságokba képes repíteni minket, így ha nem jutunk fela a kívánt magasságba, vagy éppen túl magasra repültünk, akkor próbálkozzunk más töltőanyaggal. Ezt a funkciót rengetegszer fogjuk használni a játék során, ugyanis a legtöbb platform, csak így érhető el.
Fecskendőnket ezek mellet logikai feladatok megoldására is használhatjuk. A hatalmas jégkockákat például méretre olvaszthatjuk vele, így olyan helyekre is eljuthatunk amikről nem is feltételeztük, hogy megközelíthetőek. Az ilyen, ehhez hasonló logikai feladványokkal úton-útfélen találkozhatunk. Lesz olyan, amikor friss barátságot kell kötnünk egy bolhával, aki befér két nyáklap közé. Lesz olyan is, amikor egy hatalmas túlnyomásos tartály mutatóit figyelve kell a megfelelő gomb lenyomásával kellcsökkenteni a nyomást.
Fontos megjegyezni, hogy a játék során különböző álmokat nyithatunk meg, amelyek főszereplői mi leszünk. A megnyitott álmok valóra váltásához Daxter ágyára kell feküdnünk, ekkor egy menüből kiválaszthatjuk az elérhető történeteket, amelyek egytől-egyig valamelyik filmsiker paródiái. A mátrixos pályán például Agent Smith bogarakat kell vesén rúgnunk. Ha végeztünk a feladattal, Daxter felébred és elkiáltja magát: "I know kung-fu"; és máris egy új mozdulattal lettünk gazdagabbak (lesz többek között Gyűrűk Ura-, Indiana Jones-, és Braveheart-álom is).
ELLENFELEK A Daxterben az ellenfeleink egytől-egyig a világot ellepő rovarok lesznek. Minden fajnak megvan a maga gyengéje. Némelyik ellen a mérges gáz a leghasznosabb, mások ellen a lángszóró, míg vannak, akikkel szemben az elektromos gránáttal vehetjük fel a harcot a legeredményesebben. Ugyanez a helyzet a főellenségekkel is. Mindegyik gonosztevőnek megvannak a gyengéi. Mindig figyeljük meg, milyen módon támad, és melyik az a pillanat, amikor hozzáférhetünk a sebezhető pontjához. Szerencsére minden főgonosz más és más taktikát igényel, így egytől-egyig kihívásokkal teli küzdelmet ígérnek!
KONKLÚZIÓ A Daxter az eddig készült legszebb PSP játék. A hihetetlen képi világ mellé szerencsére kiváló játékmenet és azonnal megszokható irányítás, kamerakezelés társul. Mindezek mellett a játék szinte sosem tölt, azaz ha bekapcsoltuk a Daxtert a gép kikapcsolásáig szünet nélkül játszhatunk. Az átvezető animációk száma, minősége és humora pedig kenterbe veri a PS2-es mezőny jókora részét. A Daxter kötelező darab, kihagyhatatlan alkotás, amelyik minden szempontból megéri a pénzét, úgyhogy kabátot fel!
| |