Valószinüleg a világ legjobb autója
2006.02.15. 15:41
Az S 500 nem a csúcsmodell, de gyorsulásával így is megszégyeníti a sportautókat. Ha kell, magától gyorsít és fékez; az ülés pedig fűt, hűt, sőt még a masszírozás erejét és tempóját is variálja!
Az S 500 nem a csúcsmodell, de gyorsulásával így is megszégyeníti a sportautókat. Ha kell, magától gyorsít és fékez; az ülés pedig fűt, hűt, sőt még a masszírozás erejét és tempóját is variálja! |
|
Nem lehet letagadni, itt bizony a Maybach-ot másolták Éjjel is lát: a kamera vak sötétben is pontos képet mutat 28,3 millió forint a hosszú S 500 alapára |
|
Képzeljék el, az új S-osztály megjelenésével a Maybach 57 eladásai érezhetően visszaestek! Ezen azért érdemes elgondolkodni. Valamit ennek az autónak tudnia kell, ha egy több mint kétszer drágább luxusautó eladásait befolyásolni tudja.
Tud. Olyan a határozott a megjelenése, hogy a fiatalosan sportos 7-es BMW-t, vagy a hipermodern A8-ast messzire taszítja útjából. Nem egyszerűen szebb vagy elegánsabb ezeknél a fő konkurenseknél, hanem nagyon más. Saját magát adja, hiába másolták le egy az egyben a Maybach fenekét, az új S-osztály önálló személyiség. Mégsem tolakodó vagy netán hivalkodó. Avatatlan szem az S 500-ast nem nézi már messziről vállalkozó autónak.
A sofőr szemével
Milyen is egy hosszú, fekete S 500-as a kormány mögül? A középen található monitor és persze a COMAND-nak elnevezett vezérlőközpont megszólalásig a BMW iDrive koppintásának tűnik. Ugyanakkor a BMW kusza menüje a Mercedesben átgondolt, egyszerűen használható. Volt idejük tanulni a BMW hibáiból.
Persze a menüben bóklászás mindenképpen együtt jár azzal a ténnyel, hogy az úton előbukkanó vétlen áldozatok néhány pillanatra kikerülnek a látómezőből. A menü teljes megismerését érdemes egy parkolóban elsajátítani.
Érdekes, de nem gombnyomásra, hanem a kulcsként funkcionáló távirányító elfordításával kel életre az új V8-as motor, ami az 500-as nevet meghazudtolóan 5,5 literes lökettérfogattal bír. 388 lóerő, 530 newtonméter - aki ért a számok nyelvén, az sejtheti, van erő bőven.
Az S 500 nem a csúcsmodell, de gyorsulásával így is megszégyeníti a sportautókat. A két tonnánál is nehezebb limuzin mindössze 5,4 másodperc alatt eléri a 100 kilométeres sebességet, és a 250-ben limitált végsebesség meg sem kottyan neki. Csend van és nyugalom, mint egy süketszobában. Az utasok nem sikítanak, nem félnek; ez a bizalom persze nem a sofőrnek szól, hanem annak a ténynek, hogy az S 500-asban egyszerűen nem érezni a féktelen sebességet.
|
|
|