Headbanger 2000 augusztus- A Sabbathtól a szemcerkáig
Ezért érdemes rockújságírónak lenni. Nem rossz persze kritikát és koncertbeszámolót írni, a telefoninterjúknak is megvan a maguk varázsa, de azért mégiscsak ez az igazi, mikor itt állok a Sziget sajtó számára elkerített, őrzött területének bejárata előtt, nyakamba akasztom a PRESS feliratú passt, így, aztán lazán besétálok a sátorba, és levágok egy negyedórás interjút Valoval, a HIM énekesével, melynek során fényt derítek személyiségének legapróbb momentumaira is, végül meggyőzöm, hogy mossa le az alapozót, növesszen szakállt, és iratkozzon be egy konditerembe.
Ezért érdemes rockújságírónak lenni. Nem rossz
persze kritikát és koncertbeszámolót írni, a telefoninterjúknak is megvan a
maguk varázsa, de azért mégiscsak ez az igazi, mikor itt állok a Sziget sajtó
számára elkerített, őrzött területének bejárata előtt, nyakamba akasztom a PRESS
feliratú passt, így, aztán lazán besétálok a sátorba, és levágok egy negyedórás
interjút Valoval, a HIM énekesével, melynek során fényt derítek személyiségének
legapróbb momentumaira is, végül meggyőzöm, hogy mossa le az alapozót, növesszen
szakállt, és iratkozzon be egy konditerembe. Hát a nagy francokat. A laza besétálásig még egészen úgy mennek a dolgok, ahogy
képzeltem. Aztán meglátom az újságíró gyerekeket, vannak vagy ötvenen, ülnek a
szépen sorba rendezett padokon, és gyanakodva méregetik egymást, tisztára első
nap az iskolában, az ilyesmit pedig mindig is nehezen viseltem. Az iskolás
fíling csak súlyosbodik, mikor a szervező csaj elkezdi hangosan szólongatni a
sajtótájékoztató résztvevőit, miközben azt mondja, "Weisz Bálint", hát komolyan,
süllyednék el szégyenemben, mindenki engem néz, jajistenem. No, azért csak
odavergődök hozzá, mondom igen, személyes interjút szeretnék, de ezt már egyszer
megbeszéltük, nem? Mondja, persze, tíz percet kapsz, de valakivel párban kellene
csinálnod, mert kevés az idő. Hát egye fene, ha csak így megy, megcsinálom így,
ezért vagyok itt. Jó, mondja, akkor összeraklak ezzel a fonott afrofrizurát
viselő, amerikás magyar újságíró lánnyal, aki eddig már vagy ötször csinált
interjút a HIM-mel, nemcsak hogy beszél angolul, de már úgy is álmodik, és a
"két kérdést én, két kérdést te" megállapodásra az első pillanattól kezdve
magasról tesz majd, ja, és úgy mellesleg, az énekest a személyes interjú előtti
utolsó pillanatban elrángatja majd a Z+ stábja, úgyhogy be kell érnetek a
basszusgitárossal. Vagy talán ezeket már nem is mondta, csak utólag, a későbbi
események hatására emlékszem így? Ki tudja. Alábbiakban az érdekes körülmények
ellenére elkészült interjút olvashatjátok. Migé Amour, basszusgitáros, személyes interjú:
Mikor és hogyan alakult a zenekar? Kik az
alapító tagok? Ezt elég nehéz lenne
pontosan meghatározni, mivel én, Ville, az énekes srác, és a gitáros Lily már
évekkel korábban ismertük egymást az iskolából, játszottunk együtt különböző
zenekarokban, projectekben, számtalan zenei stílusban. Azt mondanám, mi hárman
vagyunk az alapító tagok. Elejétől
fogva ugyanabban a stílusban játszottatok? Nem igazán, de ez más csapatokra sem jellemző, mindenki
változik, fejlődik az idők során. Mi egyfajta retro, Black Sabbath tribute
zenekarként indultunk, 70-es évek hatású zenével, hosszú, súlyos, erősen
torzított hangzású dalokkal. Természetesen fejlődés eredményeképp jutottunk el a
mostani hangzásunkhoz. Nem célunk, hogy kommerszebbek legyünk, de populárisabb
dolgok most már jobban érdekelnek mindannyiunkat. Inkább szeretnénk rockosan
szólni, mint metálosan. Ha éveket töltesz metal és hard rock zenét hallgatva és
játszva, ahogy mi is tettük, egy idő után belefáradsz, a füleidnek szükségük
lesz egy kis pihenésre. Szóval nem
volt túl nehéz számotokra a stílusváltás? Egyáltalán nem. Épp a lemez felvétele előtt váltunk meg a
korábbi dobostól és billentyűstől, ami azt illeti, majdnem az egész zenekar
feloszlott emiatt a múlt télen, de aztán megtaláltuk az új srácokat, és ez új
hozzáállást is eredményezett. A
dalokat Ville írja, igaz? Ő írja a
dalszövegeket, és ő találja ki a riffeket is jórészt, a dalok struktúráját
azonban már közösen alakítjuk ki. Melyek
a zenei hatásaitok? Szerettek-e olyan zenekarokat, amelyek a tietektől
gyökeresen eltérő zenét játszanak? Természetesen, mindannyiunknak megvannak a személyes
kedvencei. A dobosunk például a New York hardcore-t szereti. Úgy is néz ki... Igen, úgy néz ki, és úgy is játszik. Alapvetően azonban
mindannyian szeretjük a hard rock klasszikusait, a Led Zeppelin, Black Sabbath,
Deep Purple vonalat, a 70-es éveket, de épp így a gótikus bandákat is.
Rólatok szólva az emberek sokszor Marilyn
Manson nevét emlegetik... Igen, ez
elég mulatságos is. Nem hiszem, hogy bármi közünk lenne hozzá. Marilyn Manson
tökéletesen felépített image-dzsel dolgozik, és a zene gyakorlatilag csak arra
szolgál, hogy kiszolgálja ezt, egyfajta aláfestés gyanánt. Nem mondom, hogy
rossz, ha a zenéhez egy erőteljes show is tartozik, de ha a show már
szórakoztatóbb, mint a zene, az elég gáz. Mi egyáltalán nem image orientál
zenekar vagyunk, elsősorban a zenére helyezzük a hangsúlyt. A fesztiválokat vagy az önálló koncerteket szereted
jobban? Mindekettőnek más az
atmoszférája. Talán a fesztiválok jobbak annyiból, hogy sokkal nyugisabbak.
Rengeteg különböző zenei ízlésű ember gyűlik össze, és nem mind kizárólag azért
jönnek, hogy téged lássanak. Ez nagyon megnyugtató, nem kell azon görcsölnöd,
hogy feltétlenül tökéletes produkciót nyújts. A magam részéről legszívesebben
csak fesztiválokon játszanék. Másrészt viszont abból a szempontból jobban
szeretem a kisebb klubokat, hogy ott nem kell erőlködnöd, hogy megtöltsd a
színpadot, nem kell rohangálni, pózolni, csak kiállsz és zenélsz. Az interakció
is sokkal jobb a közönséggel.
|