Szar-vas bőgetés Öreglakon!!
Dani 2006.01.11. 11:33
2005.09.10. a Loco4x4 jóvoltából
Elöljáróban a képek: http://suzuki4x4.wplanet.hu/e107_plugins/coppermine_menu/thumbnails.php?album=56
Ez egy javított verzió,melyben a végére elkélt egy kis kiegészítés.
Egy újabb trophy verseny a hátunk mögött.A többesszám azért áll fenn mert újfent a Tasekkal voltam.Most már rászántam magam az írásra,de igyexem rövidre fogni.Most nem tartom a kronológiai sorrendet.Inkább az egészről egy összegzést írnék.Az h megyünk az előző este dőlt el olyan fél11kor.Kérdéses volt h Suzuki tali vagy ez.Attól tettem függővé h ki jön velem.Végül úgy alakult h a Tasek így újra kipróbáltunk magunkat egy itineres túrán.Azaz újfent az itiner által kijelölt útvonalat kellett követni és közben kp-kat nézni és gyűjteni. Ez kicsit másabb volt mint Krokonál.Itt a menetlevélre a kp.kon kihelyezett pecsétet kellett rányomni.És volt 3spec és 2 TKP(teljesítmény kp).A spec egy kijelölt pályát jelent ahol vagy ügyességre vagy gyorsaságra megy ki a játék.Mi az amatőr kicsi kategóriában indultunk és itt a spec-ek teljesíthetőek voltak.A táv kb60km volt és 8kp.A mi kategóriánkban 19en indultak ebből 10.helyet szereztük meg.Ami nekünk csalódást jelentett mert nem az autón múlott hanem rajtunk.Ugyanis nem vettünk észre egy kp-t.Nagyon sajnálom mert ha az megvan akkor egy újabb jó eredmény lehetett volna és az annyi lett volna kb. amit ezzel az autóval el lehet érni.De sajna nem sikerült.Viszont megtapasztaltunk egy újabb terepet,rendezést,itinert. Mint már talán írtam Krokonál a 40km-es kör olyan 150itinerpontot jelentett míg itt a 60km 100at.Ez sokkal rövidebbnek tűnt.Érdekes a kettő.Kroko precízen leírt mindent.Itt viszont ha a földes úton kell menni egyenesen 2km-t akkor azt csak így leírják és nem szakítják meg a kereszteződések jelölésével.Így egy ilyen részen nem kell annyira figyelni minden keresztező utat.Ezért is tűnt ez rövidebbnek.Viszont azt nem írnám h könnyebb volt.Itt most nem volt patakátkelés és nagyon meredek kaptató.Viszont hajnalban és reggel volt eső.Ami kis sárréteget csinált csak.De mivel az ATs gumi csak ezen a részen tud „megkapaszkodni” ezért izgalmas volt.
A meghatározó érzés h kár a kp-ért.De emellett jól mentünk.2olyan elakadás volt ahol segítettek.1x felült az autó egy bakhátra,de hátrafele lehúztak és másodjára lendülettel átmentünk,a másik viszont durva volt.A két TKP egyike lövés volt mint Krokonál a másik pedig egy bevállalós rész.Ha arra megyünk megkapjuk a pecsétet a TKPért.Nos mi bevállaltuk.Laza,süppedős tőzeges talaj volt.Bagoolyékkal beszéltük ezt előtte.Azt mondták h új nyomban kell menni és nem megállni csak végignyomni.Ahogy én csináltam:egy jó lendületes tempóval tepertem rajta végig.Kanyarokban is tartva kb a sebességet.Ja és kétoldalról sűrű nádas gazos rész volt,így csak egy nyom volt.De annak ellenére h olyan 20.autónak indultunk itt már a 3.nak mentünk így csak ketten „túrták fel” az utat.Az egyik kanyar után viszont volt egy mély dagonyás rész.Nem tudtam megállni és szépen belementünk.Jobbról ki lehetett volna kerülni és akkor simán megvan.Ahogy megállt benne az autó éreztem h ez nem jön ki.Próbálkoztunk mindennenel:ástunk deszkát tettünk a kerék de semmi.Majd jött egy sráv quaddal h jön mindjárt egy szürke G Merci(Krautheim Miklósék)…de nem jött.Ugyanis ők a 2,5t-ás géppel inkább nem merészkedtek rá.De visszajöttek a másik irányból kiváncsiságból.Így aztán ők segítettek.Kicsörlőzték az autómat a fekete fogságából.Megköszöntük nekik és később viszonozni is tudtuk.No persze nem kihúzni kellett őket.Hanem az uccsó kp egy kocsmában volt(Loco-s szokásJ ).Mi ott álltunk előtte de ők nem sokat lassítottak így leintettem őket.És mondtam menjenek be igyanak vmit hátha szomjasak.Mondták h ááá nem.Így kicsit konkrétabban fogalmaztam: menj be mert ott van a kpJ
De volt sok igazán remek pillanat.Egyrészről a Vitara megint simán végigment volna ha azt a 2szitut máshogy oldom meg.A 3spec is remek volt.Képek is vannak!!!!Az első a homokbányában :le-fel le-fel.És mindez elég laza homokos talajon.Ezt „csak” teljesíteni kellett és akkor nem kapunk hibapontot.Van egy kép amikor a második részét csinálom:az autó oldalra dőlve a gumik max tele a homokkal,de onnan is kijött.A második spec fel és le egy meredekecske domboldalon és időre.Lefele viszont kicsit kiásták és beletettek egy lépcsőt.Felfele nem akartam elspórolni mert ahol fordulni kell ott tényleg meredek volt és göröngyös.Meg is volt a lendület.A fordulásnál nem akartam kockáztatni inkább kicsit tolattam majd lefele óvatosan.De az az érdekes h nagyon nem is tartottam h fenn akad a gép.Át is ment mindenen.A 3. egyben a cél is volt.Itt a pályán volt a nyomtávban egy piszok mély gödör amibe ha belemegyünk tuti ott maradunk.Ezért Tasekkal kieszeltünk vmit.Ez is időre ment,de kicsit lassabb tempóval is többet nyerünk mintha nem tudjuk teljesíteni.Ezért úgy indultam h majdnem kidöntve az első karót elkerültem azt a gödröt.Szép lassan,Tasek irányításával kikerültem és utána nyomtam neki.Felkanyarodtam az erdőbe a gép pont úgy csúszott meg h a szűk fordulóban menetirányba állt a többi megint az én dolgom voltJ Aztán még az elején volt egy mocsár.Odaérve nem is egy autó állt benne.De asszem vmi GAZ volt az terepgumikkal.Na én választottam egy szűz területet olyan 4-5000es fordulatot és had szóljon.Az elakadt autóból a vagány csávók is kiabálták h rúúúgjam nekiJ (ha verseny előtt találkozunk a szép tiszta „ültett” Vitarámmal valszeg csak kiröhögnek).Volt egy beragadásunk is de onnan kijöttünk,majd ugyanezen a sáros részen az autó megcsúszott keresztbe de nagyon(nem lassan mentünk)így aztán egy kidöntött tuskó eltörte az egyik ködlámpát.De nem kár érte mert úgyis ócska volt..
Szóval azt kell h mondjam egy nagyon jót autóztunk és jól is ment a gép.Egy elég jó tempót tudtunk menni,csak egy kp így elmaradt.Lehet inkább a terepralit kéne kipróbálni?? J És minden feladatot meg tudtam csinálva vele!Egy jó hangulatú verseny volt és jövünk ide (is) még!
Az adalék pedig a következő!A kimaradt kp a Tasek hibája.Mint ismeretes egy Loco-s versenyen egy kp bármikor lehet egy kocsmában.Ezt előtte meg is tudtuk. Menetközben volt is jelezve az egyik ahova beküldtem a navigátort h kérdezze meg h van e itt vmi.Bement körülnézett kijött és azt mondta semmi.Furcsáltam a dolgot és mint utólag kiderült jogosan mert ott volt a kp.Tehát simán meglett volna ez is.Azt kell még leírnom h itt máshogy van a pontozás.Nemtom h ezt írtam e már.Mind1.Az össz idő nem számít.Hibapont csak specért és kp-ért jár.És kevesebb is mint Krokónál.Azaz kihagyott kp 50hibapont.Ha csak ennyit kaptunk akkor nem végeztünk volna előrébb.Viszont ezért a többi kp is rossz helyre került amiért újabb 50hibapont jár de azt nem biztos h megkapjuk.Lényeg a lényeg h felesleges búslakodni részemről mert rajtam nem múlott a kp.De amiért a Tasek még életben van az az h nem kerültünk volna előrébb.A legjobbak 100alatti hibaponttal végeztek,mi200 előttünk 140körül...
|