[Friss hozzászólások] [74-55] [54-35] [34-15] [14-1]
Kedves Etele !
Csak egyvalamit kérdeznék: Mi az, amit olvasnak az emberek, és mi alapján tudják 100%-os biztonsággal kijelenteni, hogy az az igaz és az a nem igaz, amit Máté Imre ír a Yotengritben? Hol látod bizonyítva az olvasmányaid igazságtartalmát és milyen alapon kérdőjelezed meg a Yotengritben foglaltakat, miközben azt írod, hogy mindenki hitét tiszteletben tartod. Gyakorlatilag nincs, vagy alig van régészeti bizonyíték hazánk területén mindarra, amit sok könyv tényként állít. mégis azt valljuk, hogy színigaz, amit állítanak. Miért van ez? Mert hinni szeretnénk, mert kapaszkodót keresünk, bizonyítékot a különlegességünkre, egyediségünkre. És ezeket a várakozásokat vetítjük vissza a régmúltba, elhisszük, mert el akarjuk hinni, hogy őseink világraszóló félistenek voltak. A Yotengrit elvezet egy olyan régi világba, amikor az emberek még közvetlen, mindennapi, természetes kapcsolatban álltak a teremtő erőkkel, kölcsönös volt az energiaáramlás az istenségek (őrszellemek) és az emberek között. Természetesen ez most is így van (lenne), csak ma már fogalmunk sincs, hogy ez létezik!! Ahogy viszonyulsz a világhoz, az embertársaidhoz, ugyanazt kapod vissza, tehát te teremted a saját sorsodat a gondolataiddal, s az azok nyomán megvalósuló tetteiddel. Régen természetes volt, hogy mindenki úgy élt, hogy ne rondítson bele a másik - és ezzel aztán -, végül a saját sorsának alakulásába. Ezért volt elegendő egyetlen törvény, a Jó Szomszédság Törvénye. Mindenki tudta, meddig mehet el, ebből következően automatikusan testi-lelki harmóniára törekedtek az emberek, s mivel mindenki így tett, nem voltak valódi konfliktusok, szabadon működhetett a világ, magától értetődő természetességgel. Ez így volt az Aranykorban, a jelenleg ismert "történelem" előtti időkben. Ennek a korszaknak a lenyomata a BÜÜN vallása és azok a hitvilágok, amelyek a totális természetvalláshoz tartoznak, amely ternmészetesen abban az időben az egész emberiség számára egységes volt. A lényeget tekintve ugyanúgy éltek az indiánok, mint a kínaiak és az indiaiak. Persze a mi őseink, aztán a kelták, stb. is. Ettől sikerült jó messzire eltávolodni a jelenleg nagy Világvallásoknak nevezett hitek "tanításai" nyomán. Itt az idő és az utolsó lehetőség, hogy visszakanyarodjunk az egyetlen valós és természetes állapothoz, amit sokezer évvel ezelőtt élt őseink tudtak. Ez alapvető szemléletbeli és gyakorlati változásokat kíván az életvitelünket illetően, különben gyors és látványos pusztulásra vagyunk ítélve. Az esélyt a BÜÜN, a BÖN és a többi soktízezer éves tudás újratanulása adja, melynek az eredetét senki sem ismeri pontosan, lévén a kozmikus létezés módját és lehetőségét tartalmazza, így lehetséges, hogy világkorszakokon, galaxisokon ível át. Tibetben, Indiában, s valószínűleg még más helyeken is őrzik a tudást, várva arra, hogy a világ megérjen a színre lépésre. De ez már tényleg messzire vezet, nem akarlak traktálni vele, csak arra akartam felhívni a figyelmedet, hogy a világ több annál, mint amit mi a kis szűrőinken keresztül be tudunk (be akarunk) fogadni. Egyet tehetünk: legyünk nyitottak a világra, s ne korlátozzuk magunkat dogmákkal, mert abban a pillanatban felépítjük a saját lelki börtönünket. A nyitottság persze nem jelent elvtelenséget, ne hiszékenyek legyünk, hanem tudatosak. S tartsuk mindig szem előtt, hogy Isten nem vallásos... Üdvözöllek, Kárpi |
Kedves Kárpi
Értelek .. sok a hasonló a gondolkodásunkban és örülök,hogy irtál.Én is elfogadom,hogy adott pillanatban valakinek sokat jelent a Yotengrit.de vanak tájékozott és sokat olvasott emberek akiket nem téveszt meg.
Én Istenben hiszek,nem váltogatom a hitet aszerint, hogy épp mi jelenik meg.Hazugságokon pedig nem alapulhat hit.Hogy mi volt az ősi hit nagyon nehéz kideritini,de nem lehetetlen.
Sok csoport alakul ez nem baj., és nem is kell hogy ugyanazt vallják, hisz mindenki gondolkodó ember, szabad akarattal. Hiba lenne,ha most mondjuk pl. a Yotengritet,vagy bármi mást tennék kötelezően hinni.Az egység nem azt jelenti,hogy egyvalaki mond valamit arra mindenki bólógasson.
Nálam is sok egyéb más irás is van, jól megférnek egymás mellet.Pl több mint száz totemnek a leirását teszem fel .Azonkivül hun-avar ékszerekét.A bönt még nem tanulmányoztam,annyit tudok,hogy nem sikerült kiirtani és sok minden átkerült a buddhizmusba.
Itt a 15. oldal annak aki nem ismeri,Máté Imre sok mindent tesz idézőjelbe.Teljesen egyértelmü, hogy rábaközi -sámán.-vallás jólhangzó mix Az meg külön vicc, hogy valójában semmiféle sámánizmussal kapcsolatos szöveg nincs a könyben!!!!!!!!!!!
"hagyaté k igen fejlett tételes, tehát filozófiával, etikával és liturgiával rendelkező vallás teljesnek tűnő anyaga. Mondák, legendák, tanácsok, intelmek, parancsolatok és bölcsességek gyűjteménye .A. "BÜÜN" - az un. „kilenc bűvölet" - vallása, noha mai szemmel j nézve is modern, vallás volt, mégis megmaradt az ős-uráli „sámánista" alapokon. Sem„sámánista", sem uráli jellegét nem vesztette el, noha befogadó vallássá vált,.és ennek következtében magába épített hasznavehető elemeket más vallásokból is. Erre több évezrednyi ideje lehetett.
Való színűleg egyik-másik olvasónak csalódást okoz, hogy a rábaközi „sámánok" vagy táltosok hagyatéka nem támasztja alá a „pogány magyar vallásról" szóló patetikus elképzeléseket. Mert azokat tényleg nem támasztja alá. lí
De nem tá masztja alá Diószegi Vilmos nézetét sem.
A szibé riai sámánkutatás egyik úttörőjeként ő a „heveny idegbaj" megnyilvánulását látta a sámánizmusban, ami szerinte akár az „öngyógyítás" egyik módja is lehetett. Végső soron a szélsőséges éghajlatra próbálta visz-szavezetni a „sarki hisztériát", a sámánok víziókra-hallucinációkra való fokozott hajlandóságát, al[dobolássa^ másokat is transzba ejtő, hipnotikus képességét és tömegpszichózist kiváltó, szuggesztív erejű előadó művészetét.
Minthogy a megé lhetés a sarkkör közelében átlagon felüli alkalmazkodó képességet követel, miközben a táplálkozás egyoldalú, Diószegi feltételezte, hogy az ott élő ember csontozata és idegrendszere hajlamosabb az örökletes elváltozásra, ami „sámánná avatásához" nélkülözhetetlen.
Vele szemben Kiszely Istvá n a sámán és a táltos megkülönböztetése mellett
é rvel. *~——
„ A Szibériában és másutt valóban létező sámánokat önkényesen ösz-szemosták őseink tudós gyógyító embereivel, a táltosokkal. A marxista őstörténet azt hirdette, hogy a magyarok őseinek vallása a sámánizmus volt, holott az nem tekinthető vallásnak. A vallásokra ugyanis bizonyos "strukturális jegyek a jellemzőek, legfontosabb a vallási tudat, az istenhit (ideológia) és a mitológia. Emellett, de csak másodikként említendő a kultusz, azaz rítus, majd a függőségi érzések és a szociális szervezet.
A sá mánizmusnak azonban nincs egységes ideológiája, különböző mitológiákkal rendelkező népeknél fordul elő, nincs dogmatikája és teológiája. Leglátványosabb és kiemelkedő része a szertartás (a rítus, a «sá-mánkodás»), mely összefonódik a törzsi kultuszokkal és nem önálló, azaz a kultusznak nincs társadalmi szervezete.
A sá mánizmus legfontosabb jellemzője, hogy elő tudja idézni az extá-' zist, melynek során megváltozott tudatállapotba került. A sámán extázisa előidézésére narkotikumokat, kenderfüstöt vagy gombákat használ, «sá-" |
Kedves Etele ! Köszönöm válaszodat. Az általad idézett szövegben a "sámán" szó legtöbbször idézőjelben szerepel. Mégpedig azért, mert a 15. oldalon így folytatja a szerző: "A Szibériában és másutt valóban létező sámánokat önkényesen összemosták őseink tudós gyógyító embereivel, a táltosokkal." Majd ezután még egy oldalon keresztül sorolja az alapvető fogalmi és gyakorlati különbözőségeket. Meghökkentett, amikor először olvastam a tiédhez hasonló véleményt Máté Imre könyvével kapcsolatban, s most is megdöbbentem, hogy egy kézlegyintéssel ilyen sommás véleményt mondasz róla. Nem tudom, hogy Te milyen irányzatot képviselsz, épp most miben hiszel, de ez önmagában tragikus: A magyarságkutatók kb. 257-féle eredettörténetet tártak már elénk, a "nemzeti" könyvesboltokban tonnaszám kaphatóak a származásunkat bizonygató könyvek, persze mindegyik önmagát tartja egyedül üdvözítőnek. A legkülönfélébb doboló-tűzugró-nőavató-íjász-turul-baranta...stb. körök alakulnak országszerte, s ezek legtöbbje nincs beszélőviszonyban a másikkal, csak mert az egyiket x, a másikat y fémjelzi, s mert előbbi Máté Imrének, a másik meg pl. az Arvisurának hisz.Működik az "ellenség" műve, a széthúzás gerjesztése... Én majdnem biztos vagyok abban, hogy a régi igazságot már sosem fogjuk megtudni. A mi dolgunk azonban éppenséggel nem is ez, hanem az, hogy a jelennel és a jövővel foglalkozzunk. Azt mindenesetre tudjuk, hogy a magyar mindig befogadó nemzet volt. Sokféle nemzetség és vallási irányzat megfért itt a múltban is, mégis megmaradt a közös mozgatórugó, a magyarság lelkülete. Pontosan ez az, amit újra kell éleszteni! Ha nem egymás ellen "magyarkodunk", hanem egymást méltatva, segítve megyünk előre, akkor többre jutunk és megtörik talán a pusztulás folyamata. Ha ezt nem ismerjük fel, akkor mindegy, hogy mit írt Máté Imre vagy bárki más. Én mindenesetre - itt a Hanság szélén élve - érintve érzem magam Máté Imre és a Büün vallása által, logikus és elfogadható számomra amit Máté Imre leírt. Ugyanakkor egy szó nélkül elfogadom azt is, ha más ebben nem hisz. Ez természetes. A világ összes vallása ugyanabban az ősi hitben gyökeredzik, mint a BÜÜN , a BÖN (te ismered ezt a tibeti ágat?), és biztosan eljön majd az az idő, amikor ezek a vallások képesek lesznek levetni az évezredek alatt rájuk rakódott poiltikai, gazdasági érdekek mentén keletkezett torzulásokat. Üdvözöllek, Kárpi |
Kedves Kárpi
Ismerem a Yotengritet .Az állitólagos "Büün" vallás merő kitaláció.
Gondolkodj kicsit... a jégkorszakban az Ural környékén lehetett-e pl. pünkösdi lófuttatás? Szerintem nem.Én azt mondom ne együnk meg minden maszlagot amit elnénk tesz valaki.
Irodalmat a vegyesnél találsz.Egyáltalán nem mindegy mi a tévedés.A cél hogy világosság legyen a fejekben ne pedig zavaros elméletek.
Ide másolom az első kötet 14. oldalát. Elég egyértelmü.
"Ő s-époszunk föltehetőleg nem volt, mert a magyar lírikus hajlamú. A „hiányt" pótolandó, megírta Vörösmarty „Zalán futását" mellyel le is rakta a biedermeier fantázia magyar ősvallásának alapjait. Pedig a tényleges ősvallás még élt. Pásztor szubkultúrák megőrizték, - például a Rábaközben. |A tudós nem tudta megszólaltatni az ősi hagyomány őreit, a táltosokat, Mégpedig azért nem, mert a táltost (a „sámánt") lehet kérdezni, de kikérdezni nem lehet. ,
A falujá ró városi tudós nem találta meg a megfelelő hangot. Fölülről lefelé kérdezett, a „sámán" vagy a táltos meg nem alatta volt. Mindemellett a „sámán" a saját hitét nem tudományos anyagnak kezelte, magát meg nem csodabogárnak.
A rá baközi „sámánok" és táltosok titkos szervezet tagjai voltak. A szervezetet II. András - IV. Béla korában hozták létre a hagyomány jobb időkre átmentése érdekében. A szervezet hagyománya tiltotta az ősvallás anyagának nyilvánosságra hozatalát. A hagyomány értelmében csak akkor szabad az „ősök intelmeit" nyilvánosságra hozni, ha a nemzetet nagy veszély fenyegeti.
\A szá zadforduló misztikus „sámánja", a barbacsi „Jámbor János" érettnek látta az időt, az ősök tanítását leírni és nyilvánosságra hozni. Ő ugyanis tizennégy évvel a Trianoni Békeszerződés előtt megjósolta Magyarország megcsonkítását, s e tragédiát elhárítandó észre akarta téríteni a nemzetet. Mindenhonnan kidobták, könyvével egyetemben.
Já mbor János nyilvánosságra lépte jó alkalom lehetett volna bepillantást nyerni a táltosok hagyományába. Könyvét szétrágták az egerek leánya padlásán. A maradványokból azonban megállapítható volt, hogy Jámbor János a magyar táltosságon belül manicheista szinezetet kélpviselt.A rábaközi sámánizmus s azonban nem manicheista színezetű, hanem „az ős-uráli örökség továbbvitele./
A Rá baközben manicheista színezetet a vándorborbélyok „pogányságában" észlelhetünk. A népszokások és hiedelmek arra utalnak, hogy a magyar etnikumban Kelet felé haladva a „sámánizmus" is egyre erősebben manicheista hatásokat mutatott. Legerőteljesebben Székelyföldön és Moldvában. A manicheizmust a rábaközi „BÜÜN" vallás táltosai nem tették magukévá, de tolerálták a „mindent szabad ami másnak nem árt" elv jegyében.
A „ BÜÜN"-nek nevezett magyar vallás kilenc könyvének anyagát csőszök, bak-terok, pásztorok és parasztok ápolták, őrizték és adták szóban tovább. E szellemi..." stb.
Etele
http://web.t-online.hu/barthafe1/yotengrit/vitairat.htm
|
Üdv !
A BÜÜN vallást egyáltalán nem mossa össze Máté Imre a sámánizmussal, éppenhogy felhívja a figyelmet, hogy a magyaroknak nem sámánjaik, hanem táltosaik, tudóik, azaz Bácsáik voltak. ( Emiatt elég jól össze is kaptam egy önjelölt sámánnal...)
Tán rég olvastad...
Kárpi |
Kedves Etele!
Megdöbbentett, amit itt alább olvastam. Sok a tévedés Máté Imre írásában? Már túlhaladták a kutatások?
Add meg légy szíves azon könyvek címét, amelyekben erről olvashatok.
A Yotengrit harmadik részének én örülök, nem is tudtam, hogy megjelent, de holnap indulok és megveszem. Én nagyon sokat tanultam belőle. Szerintem bizonyos mértékig mindegy is, hogy mi benne a tévedés, mi nem, a lényeg itt a Jószomszédság Törvényén van. Ez a kiút. S ha ezt épp a Yotengritből tanulhattuk meg, akkor az jól van. A BÜÜN pedig valóban az egyetemes "ősvallás" maga. Ld. még tibeti BON, Mongol BÜ, stb...
Szerintem soha nem születik olyan mű, amiben ne lenne valamennyi tévedés. Túl sok idő telt el, túl nagy volt már a pusztítás. Csoda, hogy egyáltalán ennyi is megmaradt, örüljünk inkább ennek és annak, hogy végre újra terjed a tudásszomj.
Üdv
Kárpi |
Ohh köszi....saját tapasztalataimat irtam le. meg pár bejegyzést a régi fórumáról eltároltam.
Az itt irottak elég lájtosak több személyes balhém is volt vele,nem lehet vele normálisan beszélni ami meg a csoportjában folyt az teljes döbbenet,gyakorlatilag megkövetelte hogy Istenitsék, ,de ez két évvel ezelőtt volt, én otthagytam szerencsére több dobolási lehetőség van,de ugyanabban a körben vagyunk.A dolog nem marad ennyiben lesz folytatás , csak mindez nem éppen egyszerú.
Badinyit én is kedvelem a vegyesnél letöltéseknél több könyve is megvan.
Etele |
Kedves Etele!
Köszönöm, hogy felvilágosítottál Sólyomfival kapcsolatban
miután elolvastam JÉZUS KIRÁLY A PÁRTUS HERCEG , című munkát rájöttem sokan becsapnak minket!
További erőt a munkához!!! |
Kedves Szabir
Ha ugy érzed olvasd el.Épp most a könyvhétre jelenik meg a 3. kötet.
A portál nevet akkor választottam,amikor még nem ismertem a könyvet .Aztán később mikor elolvastam akkor jöttem rá, hogy sok a tévedés benne,de most már nem változtatok rajta.
Nagyon félrevezető állitásokat tartalmaz.A mostani kutatások eredményei,már felülirják, amit Máté Imre leir.
Azonkivül az általa rábaközi hagyománynak leirt BÜÜN vallás /ami a táltosok titkos hagyománya,és nem került néprajzosok tudtára/ mégis a közzétételéhez 9O!!!!!! forrásmüvet használt fel.
Olvasás közben nehéz megállapitani,hogy mi a rábaközi, és mi a származik más forrásból.
A legfőbb tévedés, hogy ősvallásunkat ,ami szerinte a BÜÜN vallás, sámán vallásnak mondja, illetve összemossa a sámán és a táltos személyét.
Őseink nem voltak sámán vallásúak ez biztos. A fennmaradt periratok szerint magócnak/mágusnak nevezték a különleges tudású embereket,mégcsak nem is táltosnak.
A sámánizmus a finnugor származáselmélethez kötődik.Mára már tudjuk, hogy ez téves.Az egész finnugor származás tudatos történelemhamisitás, igy aki sámánizmust merészel tanitani ősvallásunként,az gyakorlatilag nemzetgyalázás.
Etele
|
Szia Etele! Mit gondolsz a YOTENGRIT-ről sokat gondolkodtam , hogy megvegyem! Mennyire hiteles?
Szabir |
Nem reklámfogás, a könyvajánlást 2 napja töröltem.
Már régóta fontolgattam,mert sok a téves adat benne.
Hitelessége erősen kérdéses.
Etele |
A Yotengritet kerestem és nem találtam semmit róla. Mi ez? Csak reklámfogás?
T. |
Mint a honlap szerkesztője üdvözlöm az erre járókat.
Eddig 90 en regisztráltak.
Etele |
[Friss hozzászólások] [74-55] [54-35] [34-15] [14-1]
|